Eveniment

BRAT: Scăderi ale vânzărilor pentru ziarele româneşti în ultimul trimestru din 2015

BRAT: Scăderi ale vânzărilor pentru ziarele...

Autor: Departamentul Life

07.03.2016, 14:10 89

Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), pentru perioada octombrie - decembrie 2015, presa cotidiană centrală a înregistrat, în general, scăderi ale vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul şi Capital. Astfel, pentru luna octombrie 2015, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 12.034 de exemplare (12.902 exemplare, în octombrie 2014), în noiembrie - de 11.872 de exemplare (13.168 de exemplare, în noiembrie 2014), iar în decembrie - 11.713 exemplare (12.610 exemplare, în decembrie 2014).

Poziţia a doua a clasamentului este ocupată de România liberă, un ziar editat de Eta Media Publishers. În octombrie 2015, cotidianul a avut o medie de vânzări pe apariţie de 10.656 de exemplare (9.453 de exemplare, în octombrie 2014), în noiembrie - 10.593 de exemplare (11.350 de exemplare, în noiembrie 2014), iar în decembrie - 10.637 de exemplare (10.892 de exemplare, în decembrie 2014).

În topul ziarelor quality urmează, pe locul al treilea, Adevărul, editat de Adevărul Holding, care, în octombrie 2015, a avut o medie de vânzări pe apariţie de 8.704 exemplare (9.419 exemplare, în octombrie 2014). Totodată, în noiembrie 2015, Adevărul a avut o medie de vânzări pe apariţie de 8.627 de exemplare (9.984 de exemplare, în noiembrie 2014), iar, în decembrie 2015, de 8.979 de exemplare (10.669 de exemplare, în decembrie 2014).

În ceea ce priveşte Jurnalul Naţional, editat de Intact Publishing, şi acest cotidian a înregistrat scăderi semnificative ale cifrelor de vânzare. Astfel, în luna octombrie 2015, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări pe apariţie de 4.025 de exemplare (8.101 copii, în octombrie 2014), în luna următoare, de 3.940 de exemplare (7.393 de copii, în noiembrie 2014), iar, în ultima lună a lui 2015, de 4.060 de exemplare (6.607 exemplare, în decembrie 2014).

În rândul tabloidelor, Click!, editat de Adevărul Holding, este lider de vânzări şi a raportat, în octombrie 2015, o medie de vânzări de 94.053 de exemplare (117.782 de exemplare, în octombrie 2014), în noiembrie 2015, de 90.752 de exemplare (110.170 de exemplare, în noiembrie 2014), iar, în decembrie, de 89.250 de exemplare (103.928 de exemplare, în decembrie 2014).

Pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor în general se situează Libertatea, o publicaţie editată de trustul Ringier România. Libertatea a avut o medie de 56.828 de exemplare vândute în octombrie 2015 (65.012, în octombrie 2014), de 51.721 de exemplare vândute în noiembrie 2015 (66.152 de exemplare, în noiembrie 2014) şi de 52.093 de copii vândute în decembrie 2015 (63.428 de exemplare, în decembrie 2014).

În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Convergent Media (parte a grupului Intact), a înregistrat o medie de vânzări pentru luna octombrie de 23.701 exemplare (28.294 de exemplare, în octombrie 2014), de 22.894 de copii, în noiembrie (28.290 de exemplare, în noiembrie 2014) şi de 22.770 de exemplare, în decembrie 2015 (24.664 de copii, în decembrie 2014).

La capitolul publicaţii financiare, Ziarul Financiar, editat de Mediafax Group, a avut o medie lunară de vânzări pe apariţie pentru octombrie de 6.368 de exemplare, în noiembrie, de 6.325 de exemplare, şi în decembrie, de 6.126 de exemplare.

Din analiza evoluţiei cifrelor de difuzare în trimestrul al patrulea al anului 2015 se observă că mediile tirajului tipărit şi a celui difuzat aferente publicaţiilor auditate de BRAT au rămas la niveluri comparabile cu cele înregistrate în trimestrul anterior. Media tirajului vândut în perioada octombrie - decembrie 2015 a fost mai mică cu aproximativ 3,6% faţă de iulie - septembrie 2015, potrivit BRAT.

În acelaşi timp, faţă de trimestrul similar al anului 2014, media tirajului brut a fost mai mică cu aproximativ 2,3%, iar cea a tirajului difuzat s-a situat la aproximativ acelaşi nivel. Media tirajului vândut în perioada octombrie - decembrie 2015 a fost cu 12% mai mică decât în trimestrul al patrulea al anului 2014.

Biroul Român de Audit Transmedia este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presa scrisă, online, radio şi outdoor). BRAT este recunoscut ca reper al pieţei de publicitate pentru presa scrisă şi mediul online în ceea ce priveşte rezultatele de audienţă, tirajul publicaţiilor şi traficul site-urilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO