Eveniment

Ashtrom si Roichman pentru Predeal-Brasov

20.02.2003, 00:00 41

Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei a incheiat ieri cu un consortiu israelian format din firmele Ashtrom si Roichman un acord pentru constructia tronsonului de autostrada Predeal-Brasov, proiect care va fi realizat prin parteneriat public-privat.
Selectarea consortiului a fost realizata in urma aprobarii, de catre ministrul de resort, Miron Mitrea, a raportului comisiei de evaluare a scrisorilor de intentie depuse. "Fondurile pentru finantarea lucrarilor de constructie a acestui tronson de autostrada vor fi obtinute prin intermediul unei emisiuni de obligatiuni intermediata de banca Merryl Lynch. Emisiunea va fi lansata special pentru acest proiect, de catre consortiul israelian", a precizat Mitrea, care a mentionat ca acest tip de finatare este o premiera pentru Romania.
Tronsonul Predeal-Brasov are o lungime de aproximativ 22 de kilometri, iar lucrarile necesita fonduri in valoare de circa 220 milioane de dolari.
Un alt segment din autostrada Bucuresti-Brasov pentru realizarea caruia MLPTL va stabili un parteneriat public-privat este Bucuresti-Ploiesti. La sfarsitul anului trecut, ministerul a anuntat ca lucrarile la acest tronson vor fi finantate din surse proprii si atrase de catre grupul german Strabag AG.
Tronsonul Bucuresti-Ploiesti va avea patru benzi, o lungime de circa 60-70 de kilometri, in functie de aliniamentul selectat, benzi de stationare de urgenta si acostamente. Valoarea totala a lucrarilor pentru aceasta portiune este aproximata la 340 de milioane de dolari.
"Pentru tronsonul Comarnic-Predeal vom semna un acord proiect de parteneriat public-privat cu grupul Vinci", a adaugat Mitrea. Un alt sector de autostrada pentru care MLPTL intentioneaza sa incheie un parteneriat public-privat este Deva-Lugoj.
Parteneriatul public-privat reprezinta o asociere intre o administratie publica centrala sau locala si persoane juridice private, in scopul proiectarii, finantarii, construirii si operarii unui proiect de anvergura. La finalizarea contractului de asociere, bunul public realizat este transferat autoritatii publice contractante. Pentru a putea fi selectionate, companiile interesate trebuie sa indeplineasca anumite conditii, printre care se numara capacitatea tehnica de a realiza proiectul propus, experienta in proiecte similare, precum si capacitatea financiara de a atrage si gestiona in intregime resursele pentru o astfel de lucrare. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO