Eveniment

Afacerile merg in sus, la fel si preturile

29.06.2005, 19:32 10

Afaceri infloritoare si cresteri de preturi sunt tendintele pe care le anunta la unison managerii din industrie, constructii, comert si servicii pentru urmatoarele doua luni ale anului. Singurul punct in care opiniile acestora nu corespund in totalitate vizeaza numarul de angajati. In timp ce directorii firmelor care activeaza in domeniul constructiilor sustin ca vor avea nevoie de mai mult personal, managerii din celelalte ramuri considera ca numarul de salariati va ramane neschimbat in perioada urmatoare.

Previziunile directorilor din industrie indica faptul ca in urmatoarele doua luni volumul productiei din industria prelucratoare va avea o tendinta ascendenta. Aceasta evolutie nu va fi insotita si de o crestere a numarului de angajati, dar va fi dublata de o crestere a preturilor la produsele industriale.

Managerii firmelor de constructii avertizeaza ca lucrarile pe care le vor face vor fi mai scumpe in urmatoarele doua luni. Ei spun ca in sectorul in care activeaza se va inregistra o tendinta de crestere a volumului productiei, corelata cu cea a stocului de contracte si comenzi.

In ceea ce priveste personalul, directorii apreciaza ca vor continua sa faca angajari, cresteri mai mari ale numarului de salariati urmand sa se inregistreze in cazul intreprinderilor mari.

In ceea ce priveste comertul, se asteapta o crestere a vanzarilor, preferintele comerciantilor continuand sa fie orientate in principal catre produsele de pe piata interna. Si managerii firmelor din servicii se asteapta la o crestere a cererii in urmatoarele doua luni, chiar daca preturile de vanzare sau de facturare ale prestatiilor vor creste.

Aceste rezultate au fost obtinute pe baza unui sondaj realizat de Institutul National de Statistica pe baza unor esantioane reprezentative in cele patru domenii. miruna.lebedencu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO