Companii

ZF Live. Yannick Mooijman, CEO Cargus: Prognozăm o creştere de 12% a afacerilor în 2023. Începem extinderea în Germania, Cehia, Slovacia şi Ungaria

Autor: Răzvan Botea

28.06.2023, 18:40 158

„Avem deja parteneriate pentru alte ţări, dar ne vom concentra şi pe Grecia şi Bulgaria. Apoi, ne vom extinde în restul Europei. Recrutăm şi construim infrastructură şi servicii“.

Cargus, companie de curierat cu aproape 900 de angajaţi şi afaceri de 100 mil. euro, şi-a bugetat o creştere a veniturilor de 12% în 2023. Concomitent, a explicat CEO-ul Cargus Yannick Mooijman, compania se pregăteşte de extindere în mai multe ţări europene.

„Planurile noastre sunt puţin mai ambiţioase, dar cred că o creştere a veniturilor de aproximativ 12% pe an ar fi un lucru bun de realizat. Însă ne străduim să obţinem mai mult, acest lucru este foarte clar şi lucrăm din greu pentru ca aceste obiective să devină realitate“, a spus el la ZF Live, emi­siune susţinută de Orange Business.

Cargus este prezentă în acest moment în România şi Polonia. Mooijman spune că pregăteşte în acest moment extinderea în Germania, Cehia, Ungaria şi Slovacia.

„Avem o prezenţă locală, adică avem oameni de vânzări, avem infrastructură, avem mişcări de transport între România şi Polonia. Aceasta a fost o bază solidă pentru a dezvolta afacerea, dar este doar începutul. Acum ne concentrăm să începem afaceri în Germania, Cehia, Slovacia şi Ungaria. Avem deja parteneriate pentru alte ţări, dar ne vom concentra şi pe Grecia şi Bulgaria. Apoi, ne vom extinde în restul Europei. Recrutăm şi construim infrastructură şi servicii, iar apoi vom încheia parteneriate cu o altă parte dintr-o altă ţară europeană.“

 

Infrastructura de transport rutier şi portul Constanţa, puncte-cheie pentru România

Yannick Mooijman a vorbit la ZF Live şi despre starea infrastructurii rutiere din România, din punctul de vedere al liderului unei companii de curierat.  În opinia sa, este mult loc de îmbunătăţire.

„Din perspectiva mea de outsider, fiindcă am menţionat că am început să locuiesc şi să folosesc drumurile din ţară în ultimele nouă luni, pot spune că sunt necesare îmbunătăţiri. Pot face o comparaţie cu Ungaria, ţara în care am locuit în ultimii patru ani, şi pot spune că există cu siguranţă mult de lucru.“

El dă exemplul drumului de la Timişoara la Bucureşti: „Marea parte a traseului este o autostradă superbă, chiar mai bună decât în multe părţi ale Europei de Vest. Dar apoi, când ajungi în Sibiu, lucrurile devin dificile. Este nevoie de tuneluri acolo, iar tunelurile sunt costisitoare.“

„Aş spune guvernului să utilizeze o parte importantă din acei 50 de miliarde (măsuri pentru investiţii promise de guvern – n. red.) pentru a începe să investească în infrastructura rutieră“.

De asemenea, a adăugat el, dezvoltarea infrastructurii Portului Constanţa este vitală. Constanţa este cel mai mare port de la Marea Neagră şi ar putea prelua, în opinia lui Yannick Mooijman, o parte din traficul de pe alte porturi maritime cum ar fi Rotterdam (ţările de Jos),  Antwerp (Belgia) sau Hamburg (Germania).

„Cred că un alt aspect de luat în considerare sunt porturile din Constanţa din partea de est, care ar putea fi o alternativă bună pentru unele porturi, cum ar fi Rotterdam, Antwerp sau Hamburg, şi care ar putea deschide accesul spre Europa de pe această direcţie. Dar, din nou, este nevoie de infrastructură pentru asta. Cred că, atunci când ai acea infrastructură, poţi valorifica mai bine portul şi devii mai atractiv pentru companiile care vor să utilizeze România ca platformă pentru a ajunge în restul Europei.“

 

Ce a mai spus Yannick Mooijman la ZF Live:

Am înregistrat o creştere a veniturilor aproximativ dublă faţă de anul trecut. Astfel, primele 5 luni au fost foarte bune pentru noi, în special primele 3 luni, în care volumul a crescut frumos sau s-a menţinut la niveluri bune.

Aş spune că al doilea trimestru a fost puţin mai provocator, am observat o scădere a pieţei, dar totuşi am înregistrat o creştere în cifre duble. Este un început foarte bun al anului. După cum se spune, atunci când ai un prim trimestru bun, vei avea un an bun. Este foarte important în orice industrie, dar cu siguranţă şi în industria noastră să avem un început bun.

Cargus este foarte activ într-o altă ţară în prezent, şi anume Polonia. A fost şi prima ţară pe care am adăugat-o pe hartă din diferite motive. Cred că Polonia este o economie puternică, o economie mare, cu multe afaceri de comerţ electronic care livrează către România şi doresc să facă afaceri în România, aşa că a fost un început logic pentru noi. Avem şi un partener foarte bun care este polonez şi locuieşte în Polonia, ceea ce ne-a ajutat în această privinţă.

Noi, ca companie şi eu personal, având experienţa de peste 20 de ani în logistică, suntem foarte dispuşi să ajutăm guvernul oferind feedback (despre infrastructura rutieră – n. red), prezentându-ne punctul de vedere şi poate chiar ajutând alte companii să formeze un grup care să elaboreze un plan executabil şi care să ducă la rezultatele dorite.


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO