Companii

ZF Live. Dan Sturza, business development VP la elefant.ro şi coordonatorul Elefant Marketplace: Sunt businessuri care fac milioane de euro din vânzări, doar prin prezenţa lor pe marketplace-uri, atât locale, cât şi internaţionale. În acest moment, pe platforma Elefant Marketplace sunt listaţi circa 500 de comercianţi parteneri

Autor: Alexandra Matei

22.12.2022, 16:00 368

♦ Prin această platformă, Elefant.ro prestează un serviciu şi facturează către comerciant un comision, care este preceput doar la vânzare, atunci când comanda este plasată ♦ Comercianţii care livrează cel mai bine prin intermediul ei sunt IMM-urile.

Elefant.ro, unul dintre cei mai mari retaileri online de pe piaţa locală, administrat de compania Elefant Online, a lansat în a­ceastă primăvară platforma Elefant Mar­ketplace, care generează în momentul de faţă aproximativ 20% din cifra de afaceri a retailerului online.

Pe marketplaceul dezvoltat de Elefant.ro sunt listaţi astăzi circa 500 de vendori (n. r. - comercianţi parteneri), iar planul pe termen lung, spune Dan Sturza, business deve­lopment VP la elefant.ro şi coordonatorul Elefant Marketplace, este ca platforma să ajungă la un split de 50/50 al produselor vândute de Elefant şi cele vândute de partenerii de pe marketplace.

„Ideea de marketplace a apărut în pandemie. Ne gândeam cum să creştem afacerea pe care o aveam. Noi nu am vrut să mergem spre categorii specializate, cum ar fi piese auto sau IT&C. Cu resursele proprii ar fi fost destul de complicat să creştem aceste categorii. Am lucrat la platforma tehnică aproximativ un an şi jumătate. În cele din urmă, am reuşit să lansăm marketplace-ul funcţional. Acum, ne ocupăm de îmbună­tăţirea ei şi vrem să aducem cât mai mulţi comercianţi parteneri pe platformă. În prezent, facem aproximativ 20% din cifra de afaceri a Elefant.ro prin acest marketplace. Pe termen lung, ne propunem să ajungem la un split de 50/50 al produselor vândute de Elefant şi cele vândute de partenerii de pe marketplace“, a spus Dan Sturza, business development VP la elefant.ro şi coordo­natorul Elefant Marketplace, la emisiunea online de business ZF Live.

Prin intermediul acestei platforme, mai spune el, vendorii îşi pot construi un catalog mult mai bine şi pot veni cu o gamă de produse mult mai variată şi cu preţuri mai bune decât ar putea veni Elefant.ro.

La început, menţionează acesta, Elefant.ro s-a îndreptat către brandurile mari şi cunoscute, care au atât retail online, cât şi offline. Însă, în timp, precizează el, echipa Elefant.ro a constatat că pentru aceste companii soluţia propusă nu era o prioritate.

Astfel, compania a decis să targeteze alţi comercianţi, iar concluzia a fost că cei care livrează cel mai bine sunt IMM-urile, care au ca business de bază vânzarea pe marketplace-uri.

„Sunt businessuri care fac milioane de euro din vânzări, doar prin prezenţa lor pe marketplace-uri, atât locale, cât şi internaţionale. Globalizarea şi tehnologizarea afacerilor online a ajuns la nivelul în care un business de 1-2 persoane poate produce şi poate ajunge la aceste venituri“, a adăugat Dan Sturza.

În România, mai spune acesta, situaţia marketplace-urilor este diferită faţă de alte ţări, deoarece acestea sunt, în mare parte, doar la nivelul de traderi sau revânzători, foarte puţini fiind şi producători.

Menirea platformei este să îi ajute pe vendori să vândă cât mai mult, iar acest lucru este posibil întrucât Elefant.ro este o platformă care generează trafic şi care are câteva sute de mii de vizitatori unici într-o zi.

Peste un an, spune coordonatorul Elefant Marketplace, compania îşi propune să consolideze platforma, să crească numărul de vendori şi proporţia vânzărilor pe categorii noi.

Relaţia cu vendorii rămâne însă o provocare. „Un vendor care vinde de 1.000 de lei pe lună poate consuma la fel de mult ca unul care vinde de 100.000 de lei pe lună. Noi încercăm să automatizăm totul cât mai mult posibil“, a detaliat acesta.

Elefant Marketplace este o platformă de intermediere. Dacă o comandă este plătită cu cardul, explică Dan Sturza, procesatorul de plăţi captează banii şi îi distribuie către fiecare comerciant, iar dacă plata este prin ramburs, curierul încasează banii cash şi decontează apoi cu comerciantul cu care are contract.

Prin această platformă, Elefant.ro prestează un serviciu şi facturează către comerciant un comision, care este preceput doar la vânzare, atunci când comanda este plasată. Unica excepţie privind comisionul este aceea a comercianţilor care folosesc şi serviciile Elefant.ro de fulfilment.

Anul 2022 a fost unul destul de dificil pentru Elefant.ro pe zona de e-commerce. Problemele, consideră coordonatorul Elefant Marketplace, au venit odată cu creşterea inflaţiei, a ratelor la bancă şi a facturilor la energie.

Toate acestea, dar şi incertitudinea din piaţă, au dus la o scădere a consumului în online.

„Dacă cineva închide 2022 la nivelul anului precedent, cred că poate considera asta un succes. Majoritatea românilor trăiesc de la salariu la salariu, iar dacă ratele, electricitatea sau gazul au crescut, din buzunar au dispărut 500-1.000 de lei care puteau fi consumaţi pe o carte, un parfum sau un ceas“, a mai adăugat Dan Sturza.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO