Companii

ZF Investiţi în România! Antreprenorul Jerry Dauteuil încetineşte extinderea reţelei Jerry’s Pizza şi pune pe pauză planurile pentru o fabrică de mâncare din cauza setului de modificări fiscale

Un proiect ZF şi CEC Bank

Autor: Alex Ciutacu

04.09.2023, 00:06 560

Reţeaua este formată din 24 de locaţii în şapte oraşe Compania ţinteşte afaceri de 20 mil. euro în 2023 Numărul de angajaţi este de peste 650, dintre care 85 sunt din zone non-UE.

Lanţul de pizzerii Jerry’s Pizza continuă dezvoltarea şi în anul 2023, însă planurile s-au redus din cauza impredictibilităţii genera­te de Guvern prin setul de posibile modifi­cări fiscale aruncat în piaţă, ceea ce înseamnă că va deschide o singură locaţie nouă în loc de trei, a explicat Jerry Dauteuil, fondatorul Jerry’s Pizza, în emisiunea ZF Investiţi în Ro­mânia!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„La începutul anului ne doream să deschidem trei unităţi noi în 2023, dar cred că vom reduce la una singură. Suntem mai temperaţi, aşteptăm să vedem cum se aşează lucrurile. Practic, schimbarea de TVA în HoReCa o să ne lovească foarte mult. (...) Am făcut o socoteală: 10% creştere de cos­turi înseamnă 4% scădere în comenzi, iar această scădere o să ne afecteze profita­bili­tatea cu două puncte procentuale. Practic, da­că anul trecut eram deja pe o profita­bilitate minimă, acum se scufundă barca“.

Antreprenorul este prezent în piaţa locală de aproape 30 de ani, întrucât a deschis prima locaţie de delivery în 1996 în Piaţa Matache din Capitală. Astăzi, Jerry’s Pizza înseamnă 24 de locaţii în şapte oraşe şi afaceri de 18 mil. euro în 2022.

„E mai profitabil pentru mine să inves­tesc şi să împrumut statul cu bani prin pro­gramul Fidelis decât să conduc un business la ora actuală în România. Asta e partea tristă pentru mine şi nu a fost mereu aşa. O profitabilitate pentru un business în zona de livrare HoReCa, unul sănătos, e între 10 şi 12%. Dacă vorbim de un restaurant unde stai la masă, ai chelner, eşti la 15-18%, iar un fastfood bine făcut poate să ajungă şi la 20%“.

El a povestit că profitabilitatea compa­niei nu s-a mai situat la 10-12% din 2018, mo­ment în care au început să crească costurile, inclusiv cele cu salariile. Chiar dacă marja de profit este mai jos decât randamentele din programul Fidelis, Jerry Dauteuil spune că va rezista în piaţă, dar nu va mai creşte cu acelaşi avânt.

„Mă gândeam că în 2008-2009-2010 noi am fost influenţaţi de ceva ce s-a întâmplat în afara graniţelor, nu era ceva creat de noi. În 2020 a fost aceeaşi poveste, tot din afara graniţelor, dar noi am reuşit să trecem peste. Şi acum, în 2023, ne-o facem singuri şi asta e de fapt cel mai trist. Când a început să meargă economia, am reuşit să ies din tunelul întunecat de la COVID, apoi anul 2021, apoi război la graniţă, iar când lucrurile au început meargă, atunci se dă în cap“.

Astfel, dacă lanţul ar fi trebuit să se extindă cu încă trei locaţii în acest an, se va extinde doar cu una, în Cluj. Piaţa din Cluj este una nouă pentru companie, întrucât prima locaţie a fost deschisă anul trecut, dar rezultaele sunt mulţumitoare.

Antreprenorul a şi închis o locaţie, în Piaţa Matache din Capitală, unde s-a întors în 2019 pentru a vedea dacă zona a devenit mai bună pentru business, însă lucrurile nu au mers după aşteptări.

În mod separat, Dauteuil are un plan de investiţii pentru o fabrică de mâncare pentru piaţa de ready-to-eat, însă lipsa de predictibilitate aruncă acest plan înapoi în sertar.

„Unul dintre proiectele noastre din acest an era să intrăm în industria alimentară. Noi suntem în restaurante, dar a fost introdusă acea facilitate fiscală pentru angajaţii din industria alimentară şi Guvernul anunţa atunci că trebuie să avem o independenţă alimentară în România. (...) Şi am zis ok, putem crea asta, putem crea locuri de muncă, valoarea adăugată în produse alimentare şi era win-win. Ce se întâmplă acum cu proiectul? Îl las în sertar“.

De asemenea, compania este pregătită şi pentru eventuale achiziţii ale altor jucători din piaţă dacă va ieşi la iveală o oportunitate potrivită.

„În perioadele acestea există şi oportuntăţi. Şi un lucru pe care îl aştept este că pe lângă multe businessuri care se închid sunt şi multe businessuri la vânzare. Şi cineva care are bani sau capital în cufăr poate să prindă deal-uri foarte bune în HoReCa sau în alte businessuri“.

Cifra de afaceri a ajuns la 18 mil. euro în 2022, de la 16 mil. euro în 2021, iar pentru 2023 ţinta este de 20 mil. euro. Numărul de angajaţi este de 658 de oameni, dintre care 85 sunt angajaţi din ţări non-UE.

În 2023, Jerry’s Pizza avea programat să mai aducă 40 de angajaţi din ţări non-UE, dar şi acest plan este pus în aşteptare.

„Capitalul pleacă acolo unde este dorit şi se pare că în următoarea perioadă nu este dorit în România“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO