Companii

Vel Pitar: Perioada "agitata" de pe piata graului poate rasturna estimarea de crestere de 25% din acest an

Vel Pitar: Perioada "agitata" de pe piata graului poate rasturna estimarea de crestere de 25% din acest an

Divizia de retail al Vel Pitar totalizeaza peste 10.000 de metri patrati de spatii la nivel national

29.06.2007, 16:11 110

Vel Pitar, unul dintre cei mai mari jucatori din piata locala de panificatie, va investi anul acesta peste 25 de milioane de euro atat in achizitionarea de utilaje de productie, cat si in segmentele de retail, logistica si administrativ.
"Planurile de investitii ale celor trei companii (Sapte Spice, Vel Pitar si VP Magassin - n.red.) includ proiecte cu o valoare de peste 25 de milioane de euro, excluzand potentiale achizitii de noi companii. Investitiile incluse in bugetele anuale se limiteaza strict la cele tehnologice, din logistica, retail si administrative, neincluzand activitatile de marketing sau cercetare", a declarat Dan Trifu, vicepresedinte strategie al Vel Pitar.
Potrivit lui Trifu, investitiile in marketing vor fi intensificate anul acesta, principalele produse promovate fiind atat brandurile de mini prajituri lansate anul trecut, Roll4Ever si Alma Dolce, dar si noua categorie de produse de panificatie precoapte French Rolls, sau brandul de paine ambalata, French Toast.
"Activitatea de promovare propriu-zisa, atat a companiei cat si a bunurilor sale, va beneficia de un buget de aproximativ trei milioane de euro", a spus Trifu.
Pe fondul acestor investitii, reprezentantii Vel Pitar estimeaza pentru anul acesta inregistrarea unei cresteri de aproximativ 25% a cifrei de afaceri cumulata pe cele trei companii ale grupului (Sapte Spice, Vel Pitar si VP Magassin) comparativ cu 2006. "Cifra de afaceri cumulata a celor trei companii din grup va creste cu aproximativ 25% fata de 2006, insa pot sa apara abateri semnificative din cauza perioadei foarte agitate prin care trece piata principalei materii prime, si anume graul", a spus vicepresedintele de strategie Vel Pitar.
Potrivit informatiilor Vel Pitar, companiile din cadrul grupului de morarit si panificatie au inregistrat anul trecut o cifra de afaceri cumulata de 110,6 mil. dolari (aproximativ 82,2 mil. euro), ceea ce inseamna ca potrivit ritmului de crestere estimat, afacerile Vel Pitar ar putea ajunge anul acesta la 138,2 mil. dolari, trecand pragul de 100 mil. euro.
Producatorul opereaza 12 fabrici de paine in zece judete din tara si in Bucuresti si sapte mori. De asemenea, compania detine un lant de 170 de magazine proprii, adica aproximativ 10.000 de metri patrati spatiu de retail, si are o distributie nationala pentru produsele ambalate (paine, biscuiti, napolitane si paste). Dintre cele 170 de unitati, 151 de magazine au fost modernizate in ultimii trei ani.
Vel Pitar s-a divizat in prima parte a acestui an in zece firme distincte. In urma acestei divizari, s-au infiintat doua companii distincte care au activitati in industria de morarit Sapte Spice si Moara Rahova, divizia de magazine VP Magassin, in timp ce Vel Pitar a ramas cu businessul de panificatie, biscuiti, paste, mini prajituri, dar si cu distributia acestor produse. Vel Pitar este detinuta de fondul de investitii Broadhurst, care a aplicat la mai multe dintre societatile pe care le detine strategia de a scoate in afara companiilor activele care nu detin obiectul principal de activitate.
Fondul de investitii Broadhurst este administrat de compania New Century Holdings (NCH), care are o participatie de aproximativ 80% din toate cele zece firme rezultate in urma divizarii. Pe o piata estimata la aproximativ 1,5 mld. euro, principalii competitori ai Vel Pitar sunt Loulis, Boromir Ramnicu Valcea, Dobrogea Grup, Baneasa Bucuresti sau Pan Group Craiova.

Vel Pitar in cifre

7 mori operationale
12 unitati de productie a painii in zece judete ale tarii si in Bucuresti
25 mil. euro pentru investitii in acest an
25% crestere estimata a cifrei de afaceri pentru 2007
151 de unitati din totalul magazinelor detinute au fost modernizate in ultimii trei ani
170 de magazine proprii, adica 10.000 de metri patrati de suprafata detinuta in retail
Produce 450 tone/zi in mori, 300 tone/zi de paine, 20 tone/zi de biscuiti si 2,5 tone/zi de miniprajituri

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO