Companii

Vânzările Praktiker în România au scăzut cu 10,6% în primul trimestru, la 23 milioane de euro

Vânzările Praktiker în România au scăzut cu 10,6% în primul trimestru, la 23 milioane de euro

Autor: Marius Oncu

26.04.2012, 14:20 366

Vânzările Praktiker în România au scăzut cu 10,6% în primul trimestru, la 23,1 milioane euro, iar directorul general al retailerului german, Thomas Fox, a declarat că o renunţare la întreaga divizie internaţională nu este pe agenda grupului, dar Praktiker va analiza diferenţiat situaţia acestora.

În termeni comparabili, scăderea a fost de 11,2%.

Firma austriacă de investiţii Maseltov, care deţine 10% din acţiunile Praktiker, şi instituţia austriacă de private banking Semper Constantia, cu 5% din titluri, au cerut ca grupul să se retragă din Europa de Est. Potrivit unui articol Financial Times Deutschland de la sfârşitul lunii martie, vânzarea operaţiunilor din Europa de Est ar putea aduce Praktiker 50-70 de milioane de euro.

Divizia internaţională a înregistrat în primul trimestru o scădere a vânzărilor de 12%, la 155,2 milioane de euro, potrivit raportului financiar al Praktiker.

"(Declinul, n.r.) reflectă cererea slabă care persistă pe pieţe mari din portofoliul internaţional al grupului. Pe lângă Grecia, afacerile au scăzut şi în Bulgaria, România, Turcia şi Ungaria", se arată în raport.

Divizia internaţională şi-a redus uşor pierderea calculată înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA), de la 18,9 milioane de euro în primul trimestru al anului trecut la 18,3 milioane de euro.

"Am atins un moment important cu această îmbunătăţire a profitabilităţii. Primul obiectiv a fost să oprim trendul de scădere al vânzărilor. Parţial, am reuşit asta la sfârşitul anului trecut. Acum am reuşit din nou să îmbunătăţim profitabilitatea", a declarat Fox.

Faptul că divizia internaţională a rezistat şi în privinţa profitabilităţii demonstrează că măsurile de reducere a bazei de costuri au funcţionat. În acest context, ar trebui o abordare diferenţiată în privinţa activităţilor internaţionale. O renunţare generală la operaţiunile internaţionale nu se află pe agenda consiliului de administraţie, a spus Fox, potrivit unui comunicat al Praktiker.

În funcţie de numărul de magazine, România este cea mai importantă piaţă din segmentul internaţional pentru Praktiker, cu 27 de unităţi la sfârşitul primului trimestru, urmată de Polonia (25), Ungaria (19), Grecia (14), Turcia (10), Bulgaria (9), Ucraina (4) şi Luxembourg (3). Operaţiunile internaţionale ale Praktiker includ în total 111 magzine.

Retailerul a avut însă cele mai mari vânzări pe divizia internaţională în Grecia (37,6 milioane de euro, în scădere cu 19%), urmată de Polonia (36,9 milioane de euro, în declin cu 6,8%) şi România. Praktiker a avut scăderi şi în Turcia (cu 17%, la 18,4 milioane de euro) şi Ungaria (cu aproape 13%, la 17,4 milioane de euro). În Luxembourg, Bulgaria şi Ucraina, Praktiker are vânzări sub zece milioane de euro.

La nivel de grup, Praktiker şi-a redus pierderea calculată înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare de la 71,6 milioane de euro în primul trimestru al anului trecut la 62,1 milioane de euro. Vânzările au coborât cu numai 0,5%, la 663 milioane de euro, susţinute de rezultatele din Germania, cea mai mare piaţă a Praktiker.

Analiştii consultaţi de Reuters anticipau o pierdere de 63,1 milioane de euro şi vânzări de 658 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO