Companii

Vanzarile importatorului Nike, plus 45% la sase luni

Vanzarile importatorului Nike, plus 45% la sase luni
07.08.2006, 20:04 119

Elmec Romania, importatorul si distribuitorul pe piata locala al produselor sportive Nike, a inregistrat in primul semestru o crestere de 45-50% a vanzarilor, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Estimam pentru acest an o cifra de afaceri de 22 de milioane de euro", a declarat pentru ZF Norris Mageanu, director de marketing al Elmec Romania.
Valoarea ar reprezenta o crestere de aproape 50% fata de anul trecut, cand Elmec Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 15 mil. euro, potrivit datelor din Monitorul Oficial.
In acelasi timp, profitul brut inregistrat pe anul trecut a fost de 0,8 milioane de euro, potrivit acelorasi date.
In afara marcii Nike, compania importa si distribuie si alte marci de imbracaminte si incaltaminte, precum Converse, Energie, Miss Sixty, Calvin Klein Jeans, Replay, Docker's, Polo jeans Lauren sau Camper.
Elmec se afla de mai multi ani intr-o perioada de crestere puternica a afacerilor pe fondul dezvoltarii retelei de magazine si al extinderii numarului de branduri distribuite.
"Din 1999 de cand compania a inceput activitatea in Romania, cifrele sunt in crestere de la an la an", adauga Mageanu. Pentru comparatie, in anul 2000 cifra de afaceri a companiei depasea usor un milion de euro.
Elmec a fost cunoscut mai intai pe piata locala ca importator al produselor sportive marca Nike. "Anul acesta, cresterea (pentru marca Nike - n. red.) a fost de 30-35% si s-a datorat campaniilor de marketing sustinute si deschiderii de noi magazine", a spus Mageanu.
Vanzarile la produsele sportive Nike au fost impulsionate, potrivit oficialilor, de Campionatul Mondial de Fotbal din Germania, producatorul american Nike fiind sponsor oficial al echipelor nationale ale Braziliei, Olandei, Portugaliei, Croatiei, Mexicului, SUA, Australiei si Coreei de Sud. "Un eveniment de o asemenea amploare este intotdeauna un factor de crestere a vanzarilor, mai ales datorita politicii internationale de marketing pe care Nike a avut-o", a precizat Mageanu.
Infrangerea echipei Braziliei, care a fost favorita in acest an la castigarea titlului, a avut insa un impact negativ asupra vanzarilor.
"Faptul ca echipa a parasit mai devreme competitia nu a fost o pierdere extraordinara, dar a afectat putin atingerea cifrelor de vanzari estimate", adauga oficialul Elmec Romania.
Articolele Nike vandute pe perioada Campionatului Mondial au fost impartite in doua categorii, potrivit lui Mageanu. Pe de o parte s-a vandut gama diversificata adresata jucatorilor de footbal, dar si gama de produse adresate fanilor, care include produse ce pot fi introduse in vestimentatia de zi cu zi.
"Vanzarile au crescut la toate aceste produse", a spus Mageanu. In acelasi timp, Mageanu considera ca vanzarile ar fi putut fi si mai mari daca Romania ar fi participat la Campionatul Mondial.
"Cu siguranta, intr-o tara calificata la turneul final influenta unui parteneriat asupra vanzarilor este mult mai mare deoarece si interesul suporterilor este mai mare", a spus el.
In afara magazinelor exclusive Nike, compania a dezvoltat si un format de magazin multibrand - Famous Brands, unde sunt comercializate unele dintre marcile reprezentate pe piata locala, precum Miss Sixty, Dockers sau Energie. Elmec Romania opereaza in prezent 38 de magazine, potrivit lui Mageanu, fata de 31 de magazine la sfarsitul anului trecut.
Printre cele sapte magazine deschise in acest an se numara magazinele Nike din Brasov si Ploiesti, magazinul Famous Brands din Oradea, precum si doua magazine deschise in cadrul galeriei comerciale Carrefour Feeria.
In afara de acestea, Elmec Romania este si importator al producatorului de echipamente de fitness Technogym si opereaza si clubul de sanatate Wellness Club in cadrul centrului comercial de tip mall Plaza Romania.
Piata articolelor sportive din Romania este estimata in acest an, potirivt unora dintre jucatorii din domeniu, la aproximativ 30-35 mil. euro, continuand trendul din ultimii ani, cand a crescut cu aproximativ 25% pe an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO