Companii

Ursus a repozitionat Bere Azuga pe segmentul economic. Ce va face cu brandul Ciucas?

Ursus a repozitionat Bere Azuga pe segmentul economic. Ce va face cu brandul Ciucas?
25.05.2009, 00:00 329

In urma cu aproximativ un an, fostii proprietari ai companiei Bere Azuga, familia Moraru, relansau brandul Azuga incercand sa intareasca pozitia acestei marci pe segmentele mainstream si premium. Acum, dupa aproximativ patru luni dupa ce Ursus Breweries a preluat controlul asupra Bere Azuga, reprezentantii filialei locale SABMiller au decis ca este nevoie de o noua repozitionare pentru acest brand.

"Unul din motivele pentru care am cumparat Bere Azuga a fost pentru a avea un brand pe segmentul economic", a declarat Stephan Maria Weber, presedintele Ursus Breweries, care a admis ca rapiditatea schimbarii a fost determinata si de dorinta de a prinde intreg sezonul de vara, perioada din an in care berarii inregistreaza cele mai mari vanzari.
Singurul brand pe care Ursus Breweries il avea insa pe acest segment pana in prima parte a acestui an era Ciucas, brand care dupa noua schimbare de ambalaj este pozitionat acum pe segmentul upper economic -lower mainstream. "Ciucas a avut in ultimii ani un parcurs foarte bun, crescand de la an la an, atat ca si cota de piata, cat si ca distributie si vizibilitate in trade. In primele noua luni ale anului fiscal 2008-2009 volumul Ciucas a crescut cu 14% (surse interne), iar cota de piata in volum pe luna februarie 2009 este de 5,7% (conform MEMRB)", a declarat Sandina Olteanu, Brand Manager Ciucas.
In primul trimestru al anului fiscal trecut, in perioada aprilie-iulie 2008, acelasi brand inregistra o crestere de 26% a volumului de vanzari, evolutie determinata de activitatile de marketing precum promovarea in magazin, promotii sau evenimente.
 
Din Brasov in toata tara
Marca Ciucas are, asemenea tuturor brandurilor din portofoliul Ursus Breweries, o istorie indelungata, fiind produsa pentru prima data de catre berarii brasoveni, care in 1892 au infiintat fabrica Aurora. Aceasta a fost achizitionata de filiala grupului sud-african SABMiller in 2004, fiind penultima preluare pe plan local, inainte de preluarea fabricii Bere Azuga din acest an. In acelasi an cu brandul Timisoreana, 2005, Ciucas a fost lansata la nivel national.
"In acest moment s-au facut investitii in ambele ambalaje, sticla de 0,5 litri fiind inlocuita cu o sticla cu forma mai moderna, iar PET-ul de 2 litri a fost modificat atat ca forma, cat si culoare, trecand de la maro la verde, deoarece impactul culorii asupra ambalajului este diferit la sticla versus PET", a adaugat Olteanu.
Acum brandul este produs in fiecare dintre cele patru fabrici detinute de Ursus Breweries, la Cluj-Napoca, Brasov, Timisoara si Buzau, si se indreapta spre o repozitionare clara spre segmentul mainstream.
"Avem o buna experienta de upgradare a brandurilor (vezi Ursus, Timisoreana), iar acest lucru se intampla in mod natural printr-o buna comunicare cu audienta, urmand sa vedem cum va reactiona consumatorul si la noua identitate Ciucas", a adaugat Sandina Olteanu.
 
Vanzari de peste 300 de milioane de euro
Cifra de afaceri realizata anul trecut de Ursus Breweries a trecut de 300 de miloane de euro, in conditiile in care in anul fiscal aprilie 2008-martie 2009 producatorul a inregistrat un ritm de crestere de 27%, devenind detasat producatorul de bere cu cele mai mari afaceri de pe plan local. Pentru aceeasi perioada, filiala SABMiller a anuntat de asemenea o cota de piata de 29%, citand studiile companiei de retail audit MEMRB. Aceeasi cota de piata a fost anuntata si de Heineken Romania, filiala producatorului olandez citand insa compania de cercetare The Nielsen Company.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO