Compania austriacă Finalit, care are în portofoliu produse şi servicii pentru curăţarea suprafeţelor din piatră, vrea să intre pe piaţa din România în sistem de franciză. Momentan firma este prezentă pe 22 de pieţe.
Produsele Finalit au fost dezvoltate în 1983 de Kurt Leidinger, la momentul acela el fiind un antreprenor ce deţinea propriul său business de construcţii din piatră. Compania era specializată atunci în oferirea de astfel de servicii până când fiica sa Margit Leidinger s-a alăturat businessului şi a fondat, în 1997, Finalit Stone & Ceramic Care, o companie care oferă produse pentru tratarea şi îngrijirea pietrei şi a produselor din ceramică.
„Finalit are producţie proprie, iar chimistul angajat de companie a fost consultant pentru UNESCO. Produsele au fost dezvoltate şi realizate în special pentru a fi utilizate de firmele care folosesc piatră. Motivul pentru care ne-am dezvoltat propriile produse a fost acela că ceea ce exista atunci pe piaţă nu era suficient de eficient pentru a rezolva problemele existente“, spune Margit Leidinger, fondatoarea businessului actual.
Ea va fi prezentă ca speaker la cea de-a treia ediţie a conferinţei Franchise Connection ce va fi organizată de ZF împreună cu francize.ro pe data de 21 octombrie 2019 la Bucureşti.
Astăzi, Finalit este o companie austriacă cu operaţiuni la nivel internaţional, iar focusul businessului este de a curăţa şi proteja piatra şi alte tipuri de plăci.
„În anul 2002 am început să vindem produsele Finalit la nivel internaţional, momentan fiind prezenţi în 22 de ţări. Cred că România este o ţară cu potenţial de creştere pe segmentul nostru de piaţă. Am călătorit anul trecut la Bucureşti, fiind invitată la o conferinţă pe tema francizei, şi am fost surprinsă să descopăr ce clădiri frumoase are oraşul, fie că vorbim de sedii de bănci, de hoteluri, vile sau instituţii financiare.“ Ea a văzut astfel că există potenţial uriaş să dezvolte businessul propriu pe piaţa locală.
Tatăl lui Margit Leidinger, Kurt Leidinger, a avut propriul business specializat în a lucra în şi cu piatră. Când Margit Leidinger a preluat compania, ea a privit businessul dintr-o altă perspectivă. Ca femeie ea a decis să dezvolte o afacere pentru îngrijirea pietrei, ca un fel de cosmetice pentru acest tip de material. „Ne adresăm clienţilor cu produse şi servicii full service. Nu suntem doar un furnizor de produse pentru curăţarea pietrei, ci oferim şi o paletă întreagă de servicii. Astfel, cred că România are multe pietre de curăţat, iar Finalit are mulţi clienţi potenţiali.“
Clienţii Finalit pot fi consumatorii finali, companiile, instituţiile din sectorul public, jucătorii din industria hotelieră, din sectorul bancar, arhitecţii, peisagiştii sau experţii tehnici.
Finalit are producţie proprie, fabrica fiind amplasată în Austria. Din portofoliul companiei fac parte produse precum cele de curăţenie - îndepărtarea ruginei, a graffiti-urilor, a algelor, grăsimii sau cerii. Există de asemenea produse menite să ofere protecţie oricărui tip de material. Portofoliul este completat cu produse de întreţinere, cu pensuli speciale, create pentru Finalit.
Printre proiectele pentru care s-au folosit produse Finalit le numără clădiri UNESCO precum Mecca, Piramidele şi Sfinxul din Egipt, Biserica Sf. Petru, Acropolele, dar şi Hotelul Marina Bay Sands din Singapore, Biserica Church of Our Lady din Dresda, castelul Schönbrunn şi Opera din Viena, la fel şi clădirea Parlamentului şi cea a Primăriei din Capitala Austriei.
„Vânzarea de produse, serviciile adiacente şi Academia Finalit care oferă cursuri sunt cei trei stâlpi de bază ai companiei. Am adunat o experienţă de câteva decenii în domeniu pentru a dezvolta mai departe businessul“, spune Margit Leidinger. Ea are studii în inginerie şi construcţii, absolvind apoi un program de administrarea afacerilor la University of Economics and Business Administration din Viena.
Pentru piaţa din România Finalit cautădrept parteneri antreprenori locali care să aibă un business conex - construcţii, imobiliare, property management - şi care să aibă experienţă în administrarea şi dezvoltarea afacerilor. Sunt importante şi relaţiile pe care partenerul le are în mediul de business.
„Căutăm o persoană orientată către vânzări, care înţelege şi cunoaşte segmentul comercial şi care vrea să dezvolte o reţea de parteneri şi distribuitori la nivel naţional. Investiţia iniţială în acest business variază între 100.000 şi 200.000 de euro şi include excusivitate pe piaţa respectivă pentru dezvoltarea businessului corporate şi a francizei.“ Compania va fi distribuitor exclusiv al produselor finalit şi în relaţia cu retailerii de bricolaj spre exemplu. Banii vor merge către dezvoltarea unui depozit pilot, către stocul iniţial de marfă, traducerea şi adaptarea materialelor de marketing, lansarea pe piaţă şi capitalul de lucru pentru primele şase luni de operaţiuni.