Companii

URBB investeste in promovarea a trei branduri si spera la zile mai putin ploioase

URBB investeste in promovarea a trei branduri si spera la zile mai putin ploioase

Shachar Shaine, presedintele URBB: Promovam acum atat Tuborg, cat si Skol si Granini, deoarece este mai bine sa promovezi in apropierea perioadei de consum, iar noi vara realizam aproximativ 50% din vanzari. In plus, incercam sa atingem consumatori diferiti prin aceste branduri.

22.07.2009, 16:00 126

United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul brandurilor de bere Tuborg si Skol, dar si a sucurilor Granini si Orangina, investeste puternic in promovarea a trei branduri din portofoliu pentru a sustine cresterea vanzarilor, in conditiile in care piata berii continua sa scada.

"Promovam acum atat Tuborg, cat si Skol si Granini, deoarece este mai bine sa promovezi in apropierea perioadei de consum, iar noi vara realizam aproximativ 50% din vanzari. In plus, incercam sa atingem consumatori diferiti prin aceste branduri", a declarat Shachar Shaine, presedintele URBB, companie cu afaceri de peste 96 de milioane de euro.

Din luna aprilie a acestui an, producatorul de bere deruleaza o campanie de promovare de patru milioane de euro (suma neta) pentru Skol, cel mai vandut brand de bere din portofoliul companiei.

Prin intermediul acestei investitii, Shaine vizeaza o crestere cu aproximativ doua procente a cotei de piata de 20% pe care Skol o detine pe segmentul mainstream pana la finalul acestui an si cresterea vanzarilor la 1,1 milioane de hectolitri.

 Recent, compania a inceput insa si o campanie de patru milioane de euro (suma neta) pentru promovarea sucurilor Granini si a investit cinci milioane de euro rate-card in promovarea berii Tuborg. Producatorul de bere a anuntat inca de la inceputul acestui an ca va aloca aproximativ zece milioane de euro (valoare neta) bugetului de promovare din 2009 al companiei.

 

Nu este in top trei

Din cel de-al doilea trimestru al acestui an, toate cele patru filiale ale multinationalelor din industria berii (Heineken Romania, InBev Romania, Ursus Breweries si URBB) au reluat investitiile in promovarea principalelor branduri din portofoliu, dupa ce au taiat dramatic din bugete in primele trei luni.

Cel mai mare investitor in publicitate din perioada ianuarie-iunie a acestui an a fost Heineken Romania, potrivit companiei de monitorizare AlfaCont, care a investit in principal in promovarea brandurilor Golden Brau si Ciuc.

Filiala producatorului olandez este urmata de Ursus Breweries, care desi a investit in promovarea Ursus dupa ce a devenit sponsor al nationalei, cat si in cea a brandurilor Ciucas, Timisoreana si Bere Azuga, a rulat cu aproape 40% mai putine spoturi in primele sase luni ale acestui an decat in aceeasi perioada a anului precedent.

De asemenea, InBev Romania aproape a injumatatit numarul spoturilor rulate in prima jumatate a acestui an fata de aceeasi perioada din 2008, desi a investit cateva milioane de euro in rebrandingul Bergenbier, principalul brand din portofoliu.

 

Avans de doua cifre doar la sucuri

Cu investitii anuale de zece milioane de euro nete in promovare, URBB nu a urcat in ultimii ani in topul primilor trei cei mai mari investitori din industria berii.

"In conditiile in care piata berii a scazut in primele sase luni cu procente intre 8 si 9%, noi am reusit sa crestem cu cateva procente fata de aceeasi perioada a anului precedent. In ceea ce priveste vanzarile realizate de Orangina si Granini, aceastea au crescut cu peste 30% in perioada ianuarie-iunie a acestui an", a spus presedintele URBB, companie care intentioneaza sa inceapa anul acesta si imbutelierea de apa minerala in localitatea Bilbor din judetul Harghita.

 

Nici vremea ploioasa nu-i ajuta

Shaine a adaugat ca vremea ploioasa din aceasta perioada afecteaza vanzarile producatorilor de bere. "Previziunile noastre pentru aceasta vara nu sunt tocmai cele mai bune, deoarece ploua foarte mult, ceea ce nu ne ajuta deloc", a completat el.

Potrivit Institutului National de Statistica, vanzarile de bere realizate de producatori catre companiile de distributie si lanturile de magazine din retailul modern inregistreaza scaderi de sase luni consecutiv, potrivit rezultatelor inregistrate pana la finalul lunii aprilie a acestui an.

 Vanzarile de bere de pe plan local au depasit anul trecut 1,6 miliarde de euro si 20,2 milioane de hectolitri, inregistrand o crestere in volum de 4,1% fata de rezultatele obtinute in anul precedent, potrivit datelor Asociatiei Berarii Romaniei.

Aproximativ 85% din aceste vanzari sunt realizate de filialele multinationalelor din industria berii - Heineken Romania (Heineken), InBev Romania(AB InBev), United Romanian Breweries Bereprod (Carlsberg) si Ursus Breweries (SABMiller), companii cu afaceri cumulate de peste 900 de milioane de euro.

 

Cum se imparte portofoliul URBB:

  • bere: Tuborg, Carlsberg sau Skol
  • sucuri: Orangina, Granini
  • ape minerale: Bilbor

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO