Companii

URBB aloca 1 mil. dolari pentru cresterea vanzarilor Skol cu 30%

17.03.2005, 00:00 18


Locul cinci de pe piata berii, United Romanian Bereprod Breweries (URBB), care produce sub licenta pe piata romaneasca marcile Tuborg si Carlsberg, va investi un milion de dolari net intr-o noua campanie de promovare a marcii Skol.


"Fata de anul trecut, in 2005 ne-am propus o crestere a vanzarilor la berea Skol cu 30%. Skol ocupa locul patru in topul celor mai vandute beri din lume. In Romania, este una dintre primele marci de bere premium local, avand o noto-rietate de 97%", spune Mihaela Necula, Skol brand manager.


Skol este o marca dezvoltata pe piata braziliana, este prezenta in 31 de tari si face parte din portofoliul grupului Carlsberg.


Pe piata berii s-a accentuat anul trecut diferenta dintre segmentele premium si superpremium pe de o parte si cel al berii la PET, care a avut anul trecut o crestere de peste 30%.


Acesta este si unul dintre motivele pentru care la inceputul acestui an oficialii URBB au recunoscut pentru prima data posibilitatea lansarii pe piata berii la PET, insa ulterior au negat aceasta informatie.


URBB a anuntat pentru anul trecut vanzari in crestere: cu 11% in volum pana la 975.000 de hectolitri si 18% in valoare pana la 52 de milioane de euro.


URBB a contractat in urma cu doi ani un imprumut de 40 de milioane de dolari destinat achizitionarii de echipamente pentru extinderea capacitatii de productie a fabricii de la Bucuresti pana la 1,4 milioane de hectolitri anual.


Compania a investit anul trecut un milion de euro in schimbarea flotei de camioane care opereaza in Bucuresti ca urmare a deciziei autoritatilor locale de a interzice accesul in centrul Capitalei al camioanelor de mare tonaj.


Piata autohtona a berii s-a ridicat, anul trecut, conform estimarilor din piata, la circa 600 de milioane de euro si 14 milioane de hectolitri, in crestere usoara fata de indicatorii din anul precedent: 550 de milioane de euro si 12,8 milioane de hectolitri.


Pe piata tonul a continuat sa fie dat de cei patru mari : Brau Union Romania filiala romaneasca a grupului olandez Heineken, CBR membra a SAB Miller, Interbrew membra a Inbev si Tuborg din grupul danez Carlsberg, in randul carora


s-au infiltrat European Drinks, care a facut un salt direct pe locul patru foarte aproape de locul trei, si Bere Mures, care si-a intarit pozitia de pe locul sase. stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO