Companii

Unde se opreşte „creativitatea“ din industria farma? Nurofen ne informează că „juniorii se pot concentra pe teme. Medicamentul se ocupă de durerea lor de cap“. Profesoară: „Este inadecvată“

Anunţul publicitar din vitrina unei farmacii la medicamentul Nurofen Junior pentru copii.

Anunţul publicitar din vitrina unei farmacii la medicamentul Nurofen Junior pentru copii.

Autor: Georgiana Mihalache

18.01.2024, 11:00 1795

♦ Publicitatea la medicamente adresată exclusiv sau în special copiilor este interzisă prin lege ♦ Medic: „Este eronat ca părinţii să nu caute sfatul medical“ ♦ Pofesoară: „Mi se pare complet neadecvat“.

O reclamă afişată în vitrina unei farmacii la Nurofen Junior 7 ani+ pre­zintă un copil cu textul „Juniorii se pot concentra pe teme. Şi Nurofen se ocupă de durerea lor de cap“. Acest anunţ este criticat de specialiştii consul­taţi de ZF, care spun că du­rerile de cap pot ascunde pro­bleme care trebuie evaluate medical sau pot crea anxie­tate elevilor.

În plus, publicitatea la medicamente adresată copii­lor este interzisă prin lege din 2015. Totuşi, în spaţiul public au mai fost reclame la medi­camente pentru copii care au fost analizate de autoritatea de reglementare în domeniul audiovizualului (CNA). Chiar anul trecut, în ianuarie 2023, CNA a emis o decizie de intrare în legalitate a unui spot al companiei poloneze Zdrovit, care încălca preve­derile de publicitate către minori.

 

Ce spune legea?

Normele privind evaluarea şi avizarea publicităţii la medicamen­tele de uz uman publicată în Monito­rul oficial în 2015 arată la articolul 43 că este interzisă utilizarea în mate­riale publicitare de informaţii care să se adreseze exclusiv sau în special copiilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO