♦ Publicitatea la medicamente adresată exclusiv sau în special copiilor este interzisă prin lege ♦ Medic: „Este eronat ca părinţii să nu caute sfatul medical“ ♦ Pofesoară: „Mi se pare complet neadecvat“.
O reclamă afişată în vitrina unei farmacii la Nurofen Junior 7 ani+ prezintă un copil cu textul „Juniorii se pot concentra pe teme. Şi Nurofen se ocupă de durerea lor de cap“. Acest anunţ este criticat de specialiştii consultaţi de ZF, care spun că durerile de cap pot ascunde probleme care trebuie evaluate medical sau pot crea anxietate elevilor.
În plus, publicitatea la medicamente adresată copiilor este interzisă prin lege din 2015. Totuşi, în spaţiul public au mai fost reclame la medicamente pentru copii care au fost analizate de autoritatea de reglementare în domeniul audiovizualului (CNA). Chiar anul trecut, în ianuarie 2023, CNA a emis o decizie de intrare în legalitate a unui spot al companiei poloneze Zdrovit, care încălca prevederile de publicitate către minori.
Ce spune legea?
Normele privind evaluarea şi avizarea publicităţii la medicamentele de uz uman publicată în Monitorul oficial în 2015 arată la articolul 43 că este interzisă utilizarea în materiale publicitare de informaţii care să se adreseze exclusiv sau în special copiilor.