Unde se opreşte „creativitatea“ din industria farma? Nurofen ne informează că „juniorii se pot concentra pe teme. Medicamentul se ocupă de durerea lor de cap“. Profesoară: „Este inadecvată“

Autor: Georgiana Mihalache 18.01.2024

♦ Publicitatea la medicamente adresată exclusiv sau în special copiilor este interzisă prin lege ♦ Medic: „Este eronat ca părinţii să nu caute sfatul medical“ ♦ Pofesoară: „Mi se pare complet neadecvat“.

O reclamă afişată în vitrina unei farmacii la Nurofen Junior 7 ani+ pre­zintă un copil cu textul „Juniorii se pot concentra pe teme. Şi Nurofen se ocupă de durerea lor de cap“. Acest anunţ este criticat de specialiştii consul­taţi de ZF, care spun că du­rerile de cap pot ascunde pro­bleme care trebuie evaluate medical sau pot crea anxie­tate elevilor.

În plus, publicitatea la medicamente adresată copii­lor este interzisă prin lege din 2015. Totuşi, în spaţiul public au mai fost reclame la medi­camente pentru copii care au fost analizate de autoritatea de reglementare în domeniul audiovizualului (CNA). Chiar anul trecut, în ianuarie 2023, CNA a emis o decizie de intrare în legalitate a unui spot al companiei poloneze Zdrovit, care încălca preve­derile de publicitate către minori.

 

Ce spune legea?

Normele privind evaluarea şi avizarea publicităţii la medicamen­tele de uz uman publicată în Monito­rul oficial în 2015 arată la articolul 43 că este interzisă utilizarea în mate­riale publicitare de informaţii care să se adreseze exclusiv sau în special copiilor.