Companii

Una din 11 maşini vândute în T1 2023 a fost electrică, însă şi benzina prinde viteză

Una din 11 maşini vândute în T1 2023 a fost...

Autor: Bogdan Alecu

19.04.2023, 10:30 280

Accelerarea programului Rabla Plus şi reluarea lui cu un buget mai mare în 2023 au dus şi la o creştere a vânzărilor de maşini electrice în primul trimestru al acestui an. Autoturismele full electrice deţin o cotă de 8,6% din piaţă în primele trei luni ale anului 2023 faţă de anul 2022, când reprezentau 7,3%, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automo­bile (APIA), pe baza datelor DRPCIV de la poliţie.

Înmatriculările de autoturisme au urcat cu 28% în primele trei luni din 2023 la aproape 36.600 de unităţi, din care maşinile electrificate, adică cele electrice şi hibride plug-in şi full-hybrid, au urcat cu 35%. Pe plus au revenit şi vehiculele comerciale uşoare, care au punctat un avans cu 26%, după un 2022 în care acest segment se comprima cu 15%. „După evoluţia importantă a lunilor anterioare, martie 2023 vine cu o creştere de 12,7% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de luna similară a anului precedent“, explică reprezentanţii APIA.

„Dacă ne raportăm la anii anteriori, luna martie 2023 este în creştere cu 52,0% faţă de perioada similară din anul 2021, cu 81,4% faţă de martie 2020 şi cu 21,5% faţă de martie 2019“, adaugă aceştia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO