Una din 11 maşini vândute în T1 2023 a fost electrică, însă şi benzina prinde viteză

Autor: Bogdan Alecu 19.04.2023

Accelerarea programului Rabla Plus şi reluarea lui cu un buget mai mare în 2023 au dus şi la o creştere a vânzărilor de maşini electrice în primul trimestru al acestui an. Autoturismele full electrice deţin o cotă de 8,6% din piaţă în primele trei luni ale anului 2023 faţă de anul 2022, când reprezentau 7,3%, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automo­bile (APIA), pe baza datelor DRPCIV de la poliţie.

Înmatriculările de autoturisme au urcat cu 28% în primele trei luni din 2023 la aproape 36.600 de unităţi, din care maşinile electrificate, adică cele electrice şi hibride plug-in şi full-hybrid, au urcat cu 35%. Pe plus au revenit şi vehiculele comerciale uşoare, care au punctat un avans cu 26%, după un 2022 în care acest segment se comprima cu 15%. „După evoluţia importantă a lunilor anterioare, martie 2023 vine cu o creştere de 12,7% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de luna similară a anului precedent“, explică reprezentanţii APIA.

„Dacă ne raportăm la anii anteriori, luna martie 2023 este în creştere cu 52,0% faţă de perioada similară din anul 2021, cu 81,4% faţă de martie 2020 şi cu 21,5% faţă de martie 2019“, adaugă aceştia.