Pe piaţa locală comerţul tradiţional mai are o cotă de piaţă de doar 40% după ce în ultimele două decenii jucătorii străini au mâncat constant din business datorită expansiunii, ofertei mai variate şi politicii de preţ agresive. Totuşi, în continuare, România este alături de Croaţia şi Serbia una dintre ţările cu cea mai mare pondere a jucătorilor tradiţionali în totalul comerţului cu dominantă alimentară. Situaţia poate fi explicată local prin faptul că circa jumătate din populaţia ţării locuieşte în rural, cea mai mare pondere din Europa, peste cea din Bulgaria. Croaţia este o ţară unde jucătorul local Agrokor a deţinut o poziţie dominantă până acum, când a fost „răpus“, astfel că aici ponderea jucătorilor tradiţionali este încă de 44%. În ceea ce priveşte Serbia, singura piaţă unde tradiţionalul are încă peste jumătate din piaţă, explicaţia poate fi faptul că aceasta este o ţară care încă nu este membră a UE şi nu a atras la fel de mulţi jucători internaţionali ca alte pieţei. La polul opus, în Austria, una dintre cele mai dezvoltate economii europene, comerţul modern are o cotă de 87%, iar cel tradiţional doar 13%.