Companii

Tymbark si-a majorat vanzarile de sucuri cu 12% in trimestrul I

09.05.2010, 23:15 100

Compania poloneza Tymbark, unul dintre cei mai mari treiproducatori de nectaruri de pe piata, si-a majorat vanzarile desucuri cu 12% in primul trimestru al anului fata de aceeasiperioada din 2009. Avansul a venit pe fondul intensificariipromovarii in magazine, potrivit companiei.
Anul trecut, Tymbark Romania a avut un ritm de crestere sub 10% lanivelul volumelor de vanzari, comparativ cu 2008. Aceasta esteprima companie de pe piata bauturilor non-alcoolice care raporteazadinamica vanzarilor in 2010.
Cea mai importanta miscare a producatorului realizata in ultimul anpe piata bauturilor racoritoare a fost lansarea apei cu arome defructe Tedi Waterrr, in luna aprilie din 2009. Tot anul trecut,Tymbark a inaugurat a doua fabrica a sa din Romania, prinfinalizarea unor investitii de 30 mil. euro in aceeasi locatie deproductie in care opereaza din 2001.
In acest an, compania planifica investitii de 4,5 mil. euro ininaugurarea unei unitati de procesare a fructelor si legumelorlanga fabrica din Valenii de Munte.
Reprezentantii Tymbark spun ca pregatesc lansari de produse si in2010.
"Producatorii isi vor optimiza portofoliul si vor aduce noutati pepiata romaneasca, asa cum se intampla deja pe piata externa. Cucertitudine un nou an de criza economica va consolida brandurilepremium si pe cele economice si va afecta segmentul mainstream (demijloc - n. red.)", afirma Mihaela Burtoi, Senior Brand ManagerTymbark Maspex Romania. Ea mai spune ca si in acest an promotiilein magazine sustin cel mai mult vanzarile.
"Tinand cont de contextul economic actual, consumatorul este incontinuare atent la promotiile desfasurate in magazine (gratuitati,pachete promotionale) si va alege gramajele mari in detrimentulcelor de tip portion pack (gramaje mici - n. red.) pentru a-sioptimiza cheltuielile", mentioneaza managerul Tymbark.
Producatorul, detinut de grupul polonez Maspex, a avut anul trecutafaceri estimate de ZF la peste 60 mil. ero la nivel local, cubranduri precum Tedi, Ciao sau La Festa.
Cei mai mari competitori ai sai, pe o piata estimata la peste 300mil. euro, sunt companiile Coca-Cola Hellenic, Pepsi Americas siParmalat, producatorul sucurilor Santal.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO