Companii

Tymbark reduce la jumatate cresterea previzionata pentru acest an

Tymbark reduce la jumatate cresterea previzionata pentru acest an
29.10.2009, 23:22 129

Producatorul de sucuri si bauturi instant Tymbark Maspex Romaniaa avut in primele noua luni o crestrere de 6,2% a volumelor vandutefata de aceeasi perioada din 2008, sub tinta previzionata pentruacest an.

Reprezentantii companiei spun ca si-au ajustat previziunileprivind rata de crestere a afacerilor din cauza inrautatiriiconditiilor din piata.

"La inceputul acestui an am estimat o crestere a cifrei deafaceri de 20% pentru 2009, comparativ cu anul anterior. Trimestrulal treilea a avut o evolutie mai slaba, cauzata in principal desituatia economica precara a anului in curs, astfel incat acumestimam atingerea unui ritm de crestere de 10% fata de anultrecut", a declarat Mihaela Burtoi, Senior Brand Manager TymbarkMaspex Romania.

Producatorul Tymbark este prima companie de pe piata de profilcare raporteaza dinamica vanzarilor la noua luni.

Pe primul semestru, producatorul a raportat anterior afaceri de28 mil. euro, in crestere cu 14% fata de perioada similara din2008.

In trimestrul al treilea al anului, Tymbark a inaugurat a douafabrica a sa din Romania, langa vechea unitate din Valenii de Munte(judetul Prahova), in urma unei investitii de 30 mil. euro.

Compania, detinuta de grupul polonez Maspex, este activa pepiata locala din anul 1996 cu produsele instant La Festa, diviziade sucuri a grupului fiind adusa in Romania in 2001 odata cuachizitia unei foste fabrici de conserve din Valenii de Munte.Valoarea totala a investitiilor grupului Maspex in Romania a ajunsla 62 mil. euro, potrivit propriilor estimari. Compania areaproximativ 700 de angajati la nivel local.

Tymbark a anuntat ca intentioneaza in urmatorii ani sainvesteasca si intr-un spatiu pentru prelucrarea fructelor silegumelor la nivel local. In prezent materia prima pentru sucurileTymbark este importata atat de la companii din cadrul Maspex, catsi de la alti furnizori.

Anul trecut Tymbark Maspex Romania a avut o cifra de afaceri de215 mil. lei (58,4 mil. euro), avansul fiind de 13% fata devaloarea raportata pe 2007. Producatorul polonez a preluat lafinele lui 2007 pastele fainoase Arnos de la Arpad si Janos Geredin Oradea, dezvoltandu-si astfel portofoliul pe un nou segment depiata. In prezent, producatorul Tymbark este cel mai mare jucatorpe segmentul nectarurilor, cu o cota estimata de companie la 35% lanivelul primului semestru. Cei mai mari competitori ai sai peaceasta categorie sunt Parmalat (cu Santal), Coca-Cola Hellenic(Cappy), Perpsi Americas (Prigat) si importatorii Pfanner siRauch.

Pe segmentul juice (sucuri cu continut de fruct de 100%) cota depiata a Tymbark este estimata de companie la 19%, in timp ce pestill drinks (bauturi necarbogazoase cu continut de fruct de maxim25%) aceasta detine circa 10% din piata.

Segmentul sucurilor necarbonatate, estimat la cateva sute demilioane de euro si dominat de companii de talie internationala,este unul dintre cele mai dinamice la nivelul pietei locale de softdrinks (bauturi racoritoare).

Sucurile din fructe aduc in prezent circa 60% din cifra deafaceri a Tymbark Maspex Romania.

Mihaela Burtoi a mai precizat ca estimeaza o usoara crestere apietei de sucuri necarbonatate in acest an fata de 2008, avansul pesegmentul juice (sucuri cu continut de fruct de 100%) fiindsuperior ratei de crestere a vanzarilor de nectaruri si baturistill drinks.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO