Companii

Turbulentele de pe piata arunca incertitudine asupra profitabilitatii Interbrands

Turbulentele de pe piata arunca incertitudine asupra profitabilitatii Interbrands

Rand Sherif, directorul general al Interbrands Marketing & Distribution

02.12.2008, 15:45 53

Costul ridicat al capitalului de lucru si deprecierea leului fata de euro, tendinte care s-au accentuat in ultimul trimestru din acest an ar putea impiedica Interbrands, cea mai mare companie de distributie de bunuri de larg consum de pe piata, sa treaca pe profit in acest an.
"Nu cred neaparat ca vom avea profit. EBITDA (profitul operational inainte de calcularea taxelor, dobanzilor, deprecierii si amortizarii - n. red.) pentru acest an este sanatos, in timp ce profitul net este pus la incercare de evolutia a doi factori, valabili nu doar pentru Interbrands, dar pentru toate companiile. Este vorba de costul cu capitalul de lucru in moneda nationala, care este in crestere, precum si de deprecierea leului fata de euro", a declarat Rand Sherif, directorul general al Interbrands Marketing & Distribution, citat de Mediafax.
Alte cresteri importante de costuri care vor marca rezultatele Interbrands de la finalul anului au fost inregistrate la combustibil si salarii.
Anul trecut, compania a inregistrat o pierdere de 0,8 mil. euro, insa EBITDA a fost de 27,4 mil. lei (8,2 mil. euro), la o cifra de afaceri de 1,05 miliarde de euro. In trimestrul al treilea al acestui an, prognozele companiei privind profitabilitatea erau mai optimiste.
"2008 va fi cu siguranta un an profitabil pentru companie", declara Sherif in luna septembrie, intr-un interviu acordat ZF. Pe primele sase luni, Interbrands a realizat o crestere de 27% a vanzarilor fata de aceeasi perioada din 2007, pana la 2 miliarde de lei (545 mil. euro), potrivit datelor comunicate anterior de companie.
Ritmul de crestere al afacerilor previzionat pentru a doua jumatate a anului este inferior celui din S1, insa va ramane peste 10% (de ordinul double digit), a mai precizat Sherif pentru Mediafax.
In ciuda dificultatilor actuale, Sherif considera ca piata romaneasca de bunuri de larg consum (FMCG) va continua sa creasca si sa ofere oportunitati de afaceri distribuitorilor. Pe de alta parte, directorul Interbrands considera ca va fi din ce in ce mai greu pentru micii distribuitori sa obtina rezultate in crestere, pentru ca presiunea costului ridicat al banilor este atat de puternica, incat ar putea determina disparitia de pe piata a unor companii cu rulaje mici.
Printre cei mai mari furnizori ai Interbrands de numara producatorii British American Tobacco, Procter &Gamble, Nestle, Cadbury sau Kotanyi. Incepand cu luna decembrie, compania va distribui si produse de lipit fabricate de grupul german Henkel. Interbrands Marketing & Distribution este una dintre cele mai mari firme din grupul sau, Sarkis Group International cu sediul central in Beirut ( Liban). Sarkis Group este o afacere controlata de familia Sarkis, cu activitati in comert si turism.
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO