Companii

Tudor Furir, Pernod Ricard: Consumatorii au rămas prudenţi, dar au mai multă încredere şi un apetit mai mare de a cheltui

Tudor Furir, Pernod Ricard: Consumatorii au rămas prudenţi, dar au mai multă încredere şi un apetit mai mare de a cheltui

Autor: Ioana David

31.10.2011, 15:43 356

Tudor Furir, directorul general al importatorului de băuturi alcoolice Pernod Ricard România, filiala locală a grupului francez cu acelaşi nume, spune că bugetul pentru anul viitor al companiei este construit pe o creştere "single digit" (de o cifră, adică sub 10%) şi că a luat în calcul la contruirea acestuia "o modestă relansare economică" în condiţiile păstrării taxelor la nivelul actual.

"Bugetul pe 2012 este finalizat şi avem de asemenea si un «tentative budget» (o tentativă de buget - n. red.) pentru următorii patru ani. Premisele de la care am pornit au fost o stabilitate a cursului de schimb, nicio modificare a taxelor actuale, accize, TVA, precum şi o modestă relansare economică. (...) Nu avem mai multe bugete, facem însă corecţii bugetare trimestriale în funcţie de evoluţia pieţei", a precizat Furir.

Cu ochii la evoluţia PIB

Compania are în portofoliu 40 de branduri de băuturi spirtoase şi vinuri, iar principalele branduri de whisky din portofoliul Pernod Ricard România sunt Chivas Regal (super-premium), Ballantine's, Jameson (premium), Queen Anne, Canadian Special Old şi MacNairs (mainstream). Pe segmentul de vodcă, filiala producătorului francez este prezentă cu brandurile Exquisit (superpremium), Absolut (premium), Wyborowa şi Borzoi (mainstream). În ceea ce priveşte preţul la raft, acesta atinge 40-45 de lei în cazul Ballantine's sau Absolut (pentru o sticlă de 0,7 litri).

Şeful Pernod Ricard România, business care anul trecut a ajuns la 104,3 mil. lei (aproape 25 mil. euro), mai spune că nu şi-a propus extinderi de portofoliu sau achiziţii anul viitor, ci consolidarea poziţiei actuale prin investiţii în portofoliul existent.

"Văd un an (2012 - n. red.) cu multe provocări, cu un context economic volatil, greu de prognozat. Evoluţia ţărilor din UE va avea un impact major asupra performanţelor economiei româneşti. Personal, cred într-o creştere economică modestă, care ar trebui să permită o uşoară creştere a bussinessului nostru."

Preţurile constante au impulsionat vânzările

Anul acesta Pernod Ricard mizează tot pe creştere, de aproximativ 8-10%, în condiţiile în care până acum evoluţiile de la un trimestru la altul au fost oscilante. Furir a văzut că primul trimestru a fost ezitant, pentru ca apoi, în trimestrul doi şi trei, evoluţia să fie peste aşteptări.

"Consumatorii, deşi au rămas prudenţi, au început să aibă mai multă încredere şi de aici a rezultat un apetit mărit pentru a cheltui. Am profitat de trendul pozitiv de consum pentru categoria vodcă (...) Politica de a păstra preţurile constante a fost de asemenea un factor cu impact pozitiv în vânzări", a mai spus şeful Pernod Ricard România.

Cu toate acestea, consumul (la nivelul bunurilor de larg consum) a continuat să scadă anul acesta, având un declin de aproximativ 5% în primele opt luni ale anului, potrivit datelor Institutului de Statiscă.

Anul acesta Pernod Ricard a avut un singur scenariu de buget, de la care au existat deviaţii, dar au fost făcute "corecţii", iar "controlul investiţiilor în piaţă şi al costurilor de operare a fost esenţial".

O piaţă dificilă

Scăderea puterii de cumpărare s-a resimţit puternic în ultimii ani în industria băuturilor alcoolice, iar companiile încă încearcă să-şi găsească drumul spre creştere.

Industria a fost afectată şi de creşterea TVA, dar şi de faptul că mulţi distribuitori au intrat în insolvenţă, astfel că recuperarea banilor din piaţă a devenit mai dificilă.

Pe segmentul de import, cei mai mari jucători sunt BDG Import, Pernod Ricard, iar dintre producători, cele mai mari rulaje la fac Alexandrion Group, Prodal '94 şi Scandic Distilleries.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO