Companii

Subaru Impreza WRX STI sau cum sa te simti pilot de raliuri

Subaru Impreza WRX STI sau cum sa te simti pilot de raliuri

Subaru Impreza WRX STI este comparabila cu un Porsche 911 la capitolul performante dinamice.

11.02.2008, 19:49 54

Mai puternica, mai agresiva si mai rapida, aceasta masina il face chiar si pe cel mai neexperimentat sofer sa isi doreasca sa fie, macar pentru o zi, pilot de raliuri.
Nu trebuie sa te urci la volan ca sa iti dai seama de ce este in stare Impreza WRX STI. Este suficient sa te uiti la ea, pentru ca japonezii au reusit sa realizeze un design exterior care sa arate agresivitatea si sportivitatea masinii.
Chiar daca exteriorul nu este pe placul tuturor, noul model Impreza face impresie in trafic dar si mai mult impresioneaza pe un circuit, unde ii poti testa limitele. Impreza WRX STI are un motor boxer de 2,5 litri care dezvolta la 6.000 rpm o putere maxima de 300 CP, valoare care ii permite sa accelereze de la 0 la 100 km/h in aproape 5 secunde. Adica la fel de repede precum un Porsche Carrera 911. Cuplul motor maxim de 407 Nm este disponibil de la 4.000 rpm.
Este o masina sport, lucru pe care il simti mai ales atunci cand "o rupe" din loc, putand ajunge chiar la o viteza de 250 km/h. Astfel de performante trebuie sustinute insa si de un consum de 10,3 litri/100 km, in medie. Sentimentul ca esti pilot de raliuri devine chiar mai acut atunci cand urci la volanul noului model Impreza. Interiorul masinii este la fel de sportiv precum exteriorul, acesta fiind finisat in negru, argintiu si cateva accente de rosu, date de logo-ul "STI". Totusi, de design uiti complet atunci cand auzi motorul. Accelerezi, pleci de pe loc, schimbi vitezele la cutia scurta, in sase trepte si doar in curbele in care intri in viteza incepi sa iti dai seama de stabilitatea acestei masini, care poate fi controlata chiar si de un sofer care nu a condus foarte mult pana sa ajunga la volanul unei Impreza WRX STI. De ce o controlezi usor? Pentru ca masina te ajuta.
Daca in comparatie cu generatia precedenta Impreza WRX STI nu mai este un sedan, iar portierele fara rama la geamuri au disparut, sistemul de tractiune integrala AWD ramane unul dintre cele mai performante de pe piata.
Potrivit unor declaratii anterioare ale Subaru Motors Trading, reprezentantul local al constructorului japonez, noua Impreza va fi lansata pe piata in primavara acestui an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO