Companii

Spaţiile de co-working, noua metodă prin care dezvoltatorii încearcă să atenueze din „ura“ angajaţilor faţă de birourile open space

Teikums, denumirea spaţiului de co-working dezvoltat de Hanner la Riga, are o suprafaţă de 1.300 mp, poate primi până la 150 de angajaţi, iar investiţia în amenajarea spaţiului a fost de 1 milion de euro. Galerie foto

Teikums, denumirea spaţiului de co-working dezvoltat de Hanner la Riga, are o suprafaţă de 1.300 mp, poate primi până la 150 de angajaţi, iar investiţia în amenajarea spaţiului a fost de 1 milion de euro. Galerie foto

Autor: Adelina Mihai

31.05.2017, 07:00 2203

Există tendinţa de a muta o parte din angajaţi în spaţii de co-working pentru ca aceştia să poată fi mai eficienţi, alături de angajaţi din alte companii sau freelanceri.

Cabine special amenajate pentru vorbitul la telefon sau pentru discuţiile pe Skype, săli de şedinţă mici în care se pot proiecta prezentări, zone ale biroului mai liniştite, spaţii comune în care angajaţii din companii diferite pot să bea o cafea şi să socializeze  sau să se uite împreună la un film în cinema-ul de la birou– aşa arată, în linii mari, birourile amenajate după conceptul de „co-working”, una dintre cele mai noi tendinţe de pe piaţa imobiliară.

„Am observat că în ultima perioadă toată lumea încearcă să redefinească open space-ul, dar nimeni nu ştie exact cum să o facă. Un studiu recent pe care l-am realizat pe un eşantion de 400 de angajaţi din companiile cu sediul în Riga arată că unui procent de 90% dintre aceştia nu le place să lucreze în open space. Mulţi angajaţi îşi doresc să aibă parte de mai multă intimitate la serviciu, dar atunci când se încearcă amenajarea unor «cuburi» în spaţiile open, designul final nu arată deloc bine. În plus, oamenii simt că le lipseşte un spaţiu în care să se retragă, dar când acesta există şi văd cum este amenajat în cadrul open space-ului, nu le mai place”, a spus Mindaugas Valukas, CEO-ul grupului Hanner, unul dintre cei mai importanţi dezvoltatori imobiliari din zona baltică.

Hanner a investit până în prezent peste 60 de milioane euro în trei proiecte rezidenţiale în România -The Park, Carol Park Residence şi City Residence -, iar pentru următoarea perioadă pregăteşte construcţia unui nou proiect, pe terenul fostei fabrici de bere Griviţa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO