Companii

Sorin Ichim, Vincon: Integrarea ar putea aduce noi oportunitati la export

Sorin Ichim, Vincon: Integrarea ar putea aduce noi oportunitati la export

Sorin Ichim, directorul de marketing al Vincon Vrancea: Cresterea segmentului vinurilor de soi din acest an s-a compus dintr-o descrestere la nivel de HoReCa si o crestere importanta in retail.

14.11.2006, 19:07 140

Sorin Ichim, directorul de marketing al producatorului de vinuri Vincon Vrancea, spune ca aderarea Romaniei la Uniunea Europeana ar putea crea noi oportunitati la export, in conditiile in care in prezent doar 5% din productia companiei se orienteaza catre alte piete.
"Vinurile si vinarsurile noi, cu notorietate internationala vor fi prezente obisnuite in raft. Dincolo de curiozitatea specifica de inceput cumulata cu tendintele aspirationale normale ale consumatorilor, prevad o reintoarcere la brandurile romanesti puternice", spune Sorin Ichim.
Vincon Vrancea exploateaza in prezent aproximativ 2.150 de hectare de vita de vie, amplasate in podgoriile Panciu, Odobesti, Cotesti, Oltina, Pietroasa si in regiunea Husi, situandu-se pe locul doi in randul producatorilor de vin, din punctul de vedere al suprafetei detinute.
In primele noua luni ale acestui an, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 23 mil. euro, cu 15% mai mult comparativ cu perioada similara a anului trecut.
"Beciul Domnesc (pozitionat in segmentul premium) a inregistrat o crestere de peste 25% fata de anul trecut, obiectivul nostru fiind de a propulsa brandul anul viitor pe prima pozitie in vanzarile nationale din segment", a spus Ichim.
Un trend ascendent a avut anul acesta si vinarsul Miorita XO, care a inregistrat vanzari cu 150% mai mari fata de anul precedent, potrivit directorului de marketing al companiei.
"Practic majoritatea vinurilor de soi au avut cresteri notabile, de exemplu, in segmentul mediu, Cabernet Auslese a avut un plus de 20% fata de anul trecut, iar Proles Pontica a inregistrat vanzari cu 27% mai mari", a explicat reprezentantul Vincon.
Vincon Vrancea comercializeaza peste 120 de produse, iar vinificatia se face in cele 20 de crame a caror capacitatede procesare si depozitare este de peste 50.000 de tone/ sezon.
Cele mai cunoscute branduri ale Vincon in domeniul vinurilor sunt Beciul Domnesc (segmentul premim), Comoara Pivnitei (vinuri de colectie), Vita Romaneasca Proles Pontica, Cabernet Auslese si Galbena de Odobesti (segmentul medium), Muscatel si Golden (vinuri de masa). Pe langa vin, compania mai produce vinars si bauturi spirtoase.
"Cresterea segmentului vinurilor de soi din acest an s-a compus dintr-o descrestere la nivel de HoReCa (hoteluri, restaurante, catering) si o crestere importanta in retail, aceste trenduri fiind comune tuturor segmentelor incluse, premium, mediu si economic. Vinurile de masa au crescut in valoare ramanand practic stationare in volum. Ca producator generalist, compania se concentreaza in producerea si sustinerea vinurilor de soi", a explicat Ichim.
Potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata MEMRB realizat in perioada august-septembrie 2006, Vincon detine a patra pozitie pe piata vinurilor de soi, cu o cota de piata de 8%, dupa Murfatlar, Jidvei si Cotnari.
La inceputul acestui an, compania a anuntat investitii de circa 2 mil. euro pentu o serie de lucrari de replantare si reconversie a vitei de vie si de retehnologizare a liniilor de imbuteliere, dar si pentru promovarea marcilor.
Anul trecut, alaturi de bugetele alocate pentru replantari de vie si retehnologizarea liniilor de vinificatie, Vincon a investit in achizitia unor noi suprafete de vie in regiunea Podisului Dobrogei si in Podisul Moldovei.
"Intrucat anul trecut s-au achizitionat deja suprafete importante, achizitia de noi suprafete va tine direct de oportunitatile ce vor exista in viitor, decizia apartinand in totalitate top managementului companiei", a spus Sorin Ichim.
Actionarul majoritar al Vincon este fostul fotbalist Gheorghe Popescu, care detine peste 60% din actiuni, restul titlurilor fiind impartite de un grup de persoane fizice, conform ultimei raportari a companiei.
Piata vinurilor s-a ridicat anul trecut la circa 350 mil. euro, potrivit informatiilor Patronatului National al Viei si Vinului (PNVV). Principalii jucatori sunt Murfatlar Romania, Vincon Vrancea, Cotnari si Jidvei.
Reprezentantii PNVV estimeaza ca in acest an piata va ajunge la 450 mil. euro, in conditiile in care productia de vin este estimata da 5 mil. hectolitri, volumul exporturilor putand ajunge la circa 200.000 de hectolitri.
Cei mai importanti exportatori sunt Halewood Romania, Cramele Recas si Provinum.
Anul trecut, producatorii de vin au vandut pe pietele externe doar 270.000 de hectolitri, fata de peste 375.000 de hectolitri in 2004. Valoric, exporturile de vin au scazut cu 18% pana la 17,8 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO