Companii

Soper, InterContinental: Sistemul international de rezervari asigura 40% din numarul de clienti ai hotelului

Soper, InterContinental: Sistemul international de rezervari asigura 40% din numarul de clienti ai hotelului

Johnatan Soper, general manager InterContinental Bucuresti: E foarte dificil sa ne comparam cu anul trecut, pentru ca a fost anul integrarii in Uniunea Europeana, iar rezultatele in 2007 au fost foarte bune. De asemenea, anul acesta a intervenit si criza mondiala.

08.09.2008, 14:14 62

"Anul acesta ne asteptam la o crestere de 30% a incasarilor pe partea de evenimente comparativ cu 2007, iar pana in luna august am fost in grafic. Cresterea pe partea de evenimente se datoreaza schimbarilor pe care le-am facut in hotel", a spus Johnatan Soper, general manager InterContinental Bucuresti. Evenimentele contribuie cu 13% la cifra de afaceri fata de 10,7% in urma cu un an.
Potrivit lui Soper, trecerea hotelului de la contract de franciza la contract de management a fost o miscare benefica pentru hotel.
"Se vad multe imbunatatiri comparativ cu perioada in care InterContinental era operat sub franciza. Cu toate acestea a fost foarte greu sa ne schimbam imaginea si inca lucram la acest lucru", a spus Soper. In cazul contractului de management, lantul are o mai mare putere asupra unitatii si hotaraste realizarea anumitor investitii. In cazul contractului de franciza proprietarul plateste o suma anuala si numeste propriul manager.
Printre masurile luate in momentul trecerii hotelului sub contract de management se numara aducerea unor expati in pozitii cheie precum cea de director pe partea de food&Bevrages sau pe partea de cazare si organizarea de traininguri cu angajatii. Totodata, hotelul are un acces mai bun la sistemul international de rezervari al lantului.
"Cand hotelul opera sub franciza avea acces la acest sistem global de rezervari, dar ii lipseau multe investitii in tehnologie care au fost facute ulterior", a precizat Soper. Practic, sistemul international de rezervari asigura 40% din numarul de clienti ai Intercontinental Bucuresti, in timp ce contractele corporate incheiate la nivel local contribuie cu circa 20% la numarul total de clienti
Pe piata de cinci stele din Capitala s-a ascutit competitia odata cu intrarea Radisson SAS, cu o capacitate de 424 de camere.
"In acest an gradul de ocupare este estimat intre 55% si 60%, in usoara scadere fata de anul trecut, cand nivelul a fost de 60%. Suntem sub nivelul anului trecut ca urmare a competitiei mai mari si a crizei mondiale", a spus Soper, care a precizat ca peste 15% din clientii hotelului sunt din SUA, acestia fiind urmati de Marea Britanie si Italia, cu 10%. Desi criza ipotecara din SUA a scazut apetitul de calatorie al populatiei, Soper mizeaza pe americani si anul viitor, mai ales pe partea de leisure.
Potrivit datelor de la Institutul National de Statistica, numarul de turisti americani cazati in Romania a scazut cu circa 10% in prima parte a acestui an.
"Am ajuns la un nivel de 10%-15% a turismului de leisure in numarul de nopti de cazare, iar anul viitor ne asteptam la o pondere de 20%. Motorul evolutiei pozitive va fi constituit de turistii din SUA, intrucat avem deja contracte in acest sens", adauga managerul InterContinental Bucuresti.
In prezent o mare parte din afacerile hotelierilor de pe segmentul de cinci stele sunt asigurate de traficul de business.
"Daca Bucurestiul ar avea partea de leisure, ne-am putea compara cu Viena sau Praga la incasari", a spus Soper, care a adaugat ca InterContinental Romania are cel mai ridicat tarif mediu din Europa Centrala si de Est. Soper anticipeaza ca in perioada urmatoare pe partea de corporate clientii vor deveni mai sensibili la preturi.
InterContinental si-a bugetat pentru acest an o cifra de afaceri similara cu cea de anul trecut, cand rulajul s-a ridicat la 51,1 mil. lei (15,3 mil. euro). In primul semestru Compania Hoteliera Intercontinental, care detine hotelul, a inregistrat afaceri de 28,9 mil. lei. (8 mil. euro), in crestere cu 14% fata de perioada similara a anului trecut, potrivit raportului de pe Bursa de Valori Bucuresti.
"E foarte dificil sa ne comparam cu anul trecut, pentru ca a fost anul integrarii in Uniunea Europeana, iar rezultatele in 2007 au fost foarte bune. De asemenea, anul acesta a intervenit si criza mondiala", a precizat Soper. Astfel, cresterea de peste 15% inregistrata anul trecut va fi foarte greu de atins in perioada urmatoare, cand piata va parcurge mai degraba o asezare.
In primul semestru compania a inregistrat pierderi de un milion de lei, in timp ce anul trecut pierderile au depasit 22 mil. lei (6 mil. euro). "Din punct de vedere operational hotelul inregistreaza profit si a inregistrat si anul trecut", a precizat Soper.
Anul viitor va fi demarata renovarea hotelului, care va fi finalizata la sfarsitul lui 2010 si care va presupune investitii de circa 25 de milioane de euro. In urma renovarii numarul de camere va creste cu circa 100, pana la peste 380. Cel mai mare hotel de cinci stele de pe piata, dupa numarul de camere, este in acest moment Radisson SAS, cu 424 de camere, urmat de Marriott, cu 402 camere.
Hotelul InterContinental a fost evaluat recent de catre DTZ EChinox la 70 de milioane de euro.
Principalul actionar al hotelului este RHCI Holding, cu 49% din actiuni, potrivit ultimelor date disponibile pe Bursa de Valori Bucuresti.

Cine face jocurile la cinci stele (*preturile pe camera au fost luate de pe site-urile unitatilor hoteliere, pentru data de 15 septembrie, fiind folosit cel mai mic tarif disponibil)

Radisson SAS
424 de camere
tinteste primul loc pe piata anul urmator
tarif de 990 de lei camera standard*

Marriott
402 camere
afaceri de 40 mil. euro anul trecut
tarif de 1.000 de lei camera standard*

Hilton
272 de camere
afaceri de 21,6 mil. euro anul trecut
tarif de 1.150 de lei camera standard*

InterContinental
283 de camere
afaceri de 15,3 mil. euro in 2007
preturi incepand de la 1.000 de lei*

Howard Johnson
285 de camere
anul trecut a rulat 15 milioane de euro
pretul pe camera single este de 972 lei*

Crowne Plaza
164 de camere
anul acesta estimeaza afaceri de 11 mil. euro
pretul pe camera este de 581 de lei*

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO