Companii

Slovena Agata Jakoncic la final de mandat la Merck: România a fost cel mai important pas din carieră

Slovena Agata Jakoncic la final de mandat la Merck: România a fost cel mai important pas din carieră

Autor: Ioana David

20.04.2011, 23:35 138

Agata Jakoncic, care în urmă cu aproa­pe patru ani a preluatconducerea diviziei locale a producătorului american de medicamenteMerck Sharp & Dohme (MSD), a fost numită director regional alMSD Balkan, regiune care include 10 state, printre care şiRomânia.

"Nu voi fi prea departe de România şi voi fi atentă laevoluţia pieţei. România a fost pentru mine cel mai important pasdin carieră", a spus Jakoncic, care a adăugat că ar accepta din nouoportunitatea de a reveni în piaţa locală dacă s-ar ivi ocazia.

Noua regiune pe care o coordonează inclu­de pe lângă România şiBulgaria, Mace­donia, Ko­sovo, Serbia, Muntenegru,Bosnia-Herţego­vi­na, Slovenia, Croaţia şi Albania şi genereazăvânzări de sute de milioane e euro.

În 2006, înainte ca ea să preia mandatul, vânzările MSD înRomânia se ridicau la peste 20 mil. euro, potrivit informaţiilorexistente la acea vreme. La finalul anului trecut, compania(împreună cu Schering Plough) s-a aflat pe locul 7 în topulcompaniilor din industria far­maceutică, având vânzări de 448,4mil. lei (106,5 mil. euro), conform datelor companiei de analiză şicercetare de piaţă Cegedim Ro­mânia. "Am lucrat în ultimul an şijumătate la integrarea celor două companii, proces aproa­pefinalizat cu doar câteva aspecte mi­no­re de care trebuie să ne maiocupăm", a spus Jakoncic.

Întrebată cum vede piaţa locală acum la final de mandat, ea arăspuns: "Uneori ca un rol­ler coster". Despre mandatul avut a spuscă a fost interesant, dar că "mediul" a fost plin de pro­vocări."Când spun mediu mă refer la tot: de la lucrurile simple ca deexemplu produsele care trebuie să ajungă la pacienţi, ceea ce înaltă parte nu reprezintă o provocare în sine, la com­pe­tiţia durădin piaţă şi la acţiunile uneori ad-hoc ale autorităţilor. A fostdur, cu multe pro­vo­cări, imprevizibil şi rămâne la fel", aadăugat noul director regional al MSD Balkan.

Ea este de părere că România "te face să te simţi plin de viaţă,iar mintea trebuie să fie activă 24 de ore pe zi". Pe piaţamedica­men­telor de peste 2 mld. euro anual, MSD con­cu­rea­ză cuSanofi-Aventis, Hoffmann La Roche, Pfizer, Novartis, GSK, dar şialţii.

Agata Jakoncic, scurt CV

  • A fost numită director regional al MSD Balkan Region;

  • Anterior, timp de aproape patru ani a fost a fost countrymanager al MSD România;

  • A fost şi country manager al MSD în Lituania timp de un an, iarînainte business unit director în Slovenia, pentru şase ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO