Slovena Agata Jakoncic la final de mandat la Merck: România a fost cel mai important pas din carieră

Autor: Ioana David 20.04.2011

Agata Jakoncic, care în urmă cu aproa­pe patru ani a preluat conducerea diviziei locale a producătorului american de medicamente Merck Sharp & Dohme (MSD), a fost numită director regional al MSD Balkan, regiune care include 10 state, printre care şi România.

"Nu voi fi prea departe de România şi voi fi atentă la evoluţia pieţei. România a fost pentru mine cel mai important pas din carieră", a spus Jakoncic, care a adăugat că ar accepta din nou oportunitatea de a reveni în piaţa locală dacă s-ar ivi ocazia.

Noua regiune pe care o coordonează inclu­de pe lângă România şi Bulgaria, Mace­donia, Ko­sovo, Serbia, Muntenegru, Bosnia-Herţego­vi­na, Slovenia, Croaţia şi Albania şi generează vânzări de sute de milioane e euro.

În 2006, înainte ca ea să preia mandatul, vânzările MSD în România se ridicau la peste 20 mil. euro, potrivit informaţiilor existente la acea vreme. La finalul anului trecut, compania (împreună cu Schering Plough) s-a aflat pe locul 7 în topul companiilor din industria far­maceutică, având vânzări de 448,4 mil. lei (106,5 mil. euro), conform datelor companiei de analiză şi cercetare de piaţă Cegedim Ro­mânia. "Am lucrat în ultimul an şi jumătate la integrarea celor două companii, proces aproa­pe finalizat cu doar câteva aspecte mi­no­re de care trebuie să ne mai ocupăm", a spus Jakoncic.

Întrebată cum vede piaţa locală acum la final de mandat, ea a răspuns: "Uneori ca un rol­ler coster". Despre mandatul avut a spus că a fost interesant, dar că "mediul" a fost plin de pro­vocări. "Când spun mediu mă refer la tot: de la lucrurile simple ca de exemplu produsele care trebuie să ajungă la pacienţi, ceea ce în altă parte nu reprezintă o provocare în sine, la com­pe­tiţia dură din piaţă şi la acţiunile uneori ad-hoc ale autorităţilor. A fost dur, cu multe pro­vo­cări, imprevizibil şi rămâne la fel", a adăugat noul director regional al MSD Balkan.

Ea este de părere că România "te face să te simţi plin de viaţă, iar mintea trebuie să fie activă 24 de ore pe zi". Pe piaţa medica­men­telor de peste 2 mld. euro anual, MSD con­cu­rea­ză cu Sanofi-Aventis, Hoffmann La Roche, Pfizer, Novartis, GSK, dar şi alţii.

Agata Jakoncic, scurt CV