Companii

Skoda conduce importurile auto in ianuarie, dar Renault creste mai puternic

12.02.2008, 20:07 20

Skoda, marca din portofoliul Porsche Romania, a fost cel mai vandut brand auto din import in luna ianuarie a acestui an, devansand vanzarile Renault, liderul de anul trecut al pietei auto de import, cu peste 32.000 de unitati vandute.
De altfel, si in luna ianuarie a anului trecut marca ceha a raportat vanzari mai mari decat cea franceza, insa la final de an vanzarile Renault au fost cu 9.000 de unitati mai mari.
Skoda a comercializat in ianuarie 1.963 de autovehicule in crestere cu peste 40% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce Renault a punctat luna trecuta vanzari de 1.849 de autovehicule in crestere cu 55%. Vanzarile primelor zece marci de import s-au apreciat in prima luna din an cu 34,3%, peste cresterea pietei de anul trecut, de 23,4%, insa sub aprecierea importurilor de aproape 50% din 2007, devalorizarea leului sau anuntul noii taxe de poluare neavand un impact major asupra pietei in prima luna a anului.
Cresterea s-a situat peste estimarile presedintelui APIA cu privire la piata auto din 2008, de 5%.
In comparatie cu cresterea de 34,3% a primelor zece marci de import, Porsche Romania, cel mai mare importator de pe piata locala, a inregistrat in ianuarie o majorare a vanzarilor de 17%. Potrivit declaratiilor anterioare ale lui Brent Valmar, directorul general al Porsche Romania, cel mai mare importator va inregistra in 2008 o crestere a vanzarilor de cel mult 2%.
Singura marca din clasament care a inregistrat o scadere a vanzarilor a fost Peugeot, comercializand 706 autovehicule, cu 12% sub nivelul de anul trecut.
"Pentru anul acesta ne-am fixat un target de 18.500 de autovehicule, in crestere cu 9% in comparatie cu anul precedent", a declarat pentru ZF Radu Cristian, directorul comercial al Trust Motors, importatorul Peugeot pe piata locala.
Cresterea Peugeot din acest an va fi determinata de lansarea noului SUV 4007, realizat pe platforma comuna cu Citroen C-Crosser si Mitsubishi Outlander, dar si a utilitarelor usoare Partner si Bipper.
Citroen, cea de-a doua divizie a concernului francez PSA prezenta pe piata romaneasca, estimeaza pentru acest an o crestere de peste 50%, la 7.500 de unitati, potrivit oficialilor Citroen Romania.
In ianuarie Citroen a comercializat pe piata locala 291 de autovehicule, in crestere cu aproape 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Locul zece in clasamentul lunii ianuarie i-a revenit marcii Hyundai, care a inregistrat vanzari de 558 de unitati, in crestere cu peste 10%.
Cel mai bine vandut model a fost SUV-ul Tucson, cu 211 unitati, urmat de sedanul Accent, cu 170 de unitati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO