Companii

Sînziana Pardhan, Managing Director P3 România: Prezenţa unui terminal de transport feroviar în parcul logistic devine tot mai importantă, acesta este viitorul

ZF Logistică,Transporturi&Automotive

Sînziana Pardhan, Managing Director P3 România:...

Autor: Roxana Rosu

10.04.2023, 10:28 148

Prezenţa unui terminal de transport feroviar în parcul logistic devine tot mai importantă, iar acest lucru se vede şi la volumele care se rulează, în condiţiile în care terminalul nostru este deja neincăpător, a declarat Sînziana Pardhan, Managing Director P3 România în cadrul conferinţei ZF Logistică,Transporturi&Automotive.

”Contează tot mai mult că avem cale ferată conectată la parc. Se vede şi la volumele care se rulează în terminalul nostru, care devine deja neincăpător. Căutăm soluţii ca să facem faţă creşterii volumelor. Acesta va fi viitorul, şi la costuri şi la impactul asupra mediului„

Sînziana Pardhan a mai spus că 2022 a fost un an foarte bun pentru toată piaţa de logistică.

”Am inchiriat 100.000 mp, 88% cu chiriaşi existenţi. Iar 33.000 mp au fost extinderi. Ne bucurăm să creştem cu chiriaşii existenţi. Relaţiile pe termen lung cu chiriaşii sunt temelia pentru o dezvoltare sustenabilă şi un business de succes. Ne uităm şi la atragerea de clieni noi şi am avut 2 chiriaşi noi anul treut, Alef şi Fan Courier, şi am extins domeniile din care vin clienţii”.

Ce a mai declarat Sînziana Pardhan:

Recent, am semnat un contract cu un nou domeniu, producţie uşoară, fiind primul contract de acest fel din parcul nostru. Avem o putere instalată mare în cadru parcului şi a ajutat să atragem acest deal.

În cadrul parcului, avem o staţie de tren pentru pasageri, care ne leagă cu Gara de Nord. Pe această rută putem aduce personal în cadrul parcului. Este utilizabilă de 2 ani şi tot mai mulţi chiriaşi îşi aduc oameni din zonele respective. Am vrea să fie mai mare procentul celor care vin la muncă prin transport feroviar, dar ei sunt obişnuiţi să fie luaţi cu microbuzele din faţa porţii.

Am avut o vizită a studenţilor de la ASE, au vizitat depozitele, au discutat de logistică, de real estate şi erau foarte entuziaşti, puneau în practică toată teoria de la facultate. Acum lucrăm ca unul dn studenţi să aibă un stagiu în companie, cu posibiitatea de a rămâne ca angajat permanent. Expunerea este foarte importantă.

Chiriile sunt pe un trend ascendent anul acesta. Se vedea deja de la mijlocul anului trecut şi tendinţa va continua. Este un cumul de factori: costuri mai mari de construcţie, de finanţare, un yield în creştere. Dezvoltatorii sunt nevoiţi să ceară o chirie mai mare pentru a-şi atinge rentabilitatea.

Chiria este undeva la 3,9-4,25 euro/mp la proiectele prime.

Asta se reflectă şi în chiriile clădirilor existente, unde gradul de neocupare este foarte mic. La noi neocuparea este la 3%, iar la nivel de România este de 4,5% din ce ştiu.

Costurile au fost o provocare şi anul trecut şi anul acesta. Ele modifică şi service charge-ul. Încercăm să ţinem în frâu aceste creşteri, crescând eficienţa operaţională, inclusiv eficienţa energetică.  Instalăm panouri fotovoltaice, acesta fiind doar un element al ecuaţiei, pe lângă reducerea efectivă a consumului de curent.

Dezvoltarea infrastructurii rutiere în jurul Bucureştiuui, după finalizarea A0 şi a drumurilor de legătură, va transforma parcul într-un centru ”in city”. Ceea ce ne şi dorim.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO