Companii

Sergiu Mititelu, Hochland: Lipsa de lichiditate din piata va aduce fuziuni si achizitii in industria lactatelor

Sergiu Mititelu, Hochland: Lipsa de lichiditate din piata va aduce fuziuni si achizitii in industria lactatelor

Sergiu Mititelu, directorul general al Hochland Romania: Cine spune acum ca stie ce se va intampla pana la finalul acestui an face pure speculatii

02.06.2009, 00:00 239

"Hochland Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri in crestere cu 27% in lei, in timp ce profitul companiei a crescut cu 70%. In ceea ce priveste rezultatele inregistrate in primul trimestru al acestui an suntem cu cateva procente peste aceeasi perioada a anului trecut", a declarat Sergiu Mititelu, directorul general al Hochland Romania.

Luand in calcul aceste ritmuri de crestere, cifra de afaceri a companiei a trecut in 2008 de 215 mil. lei (58,8 mil. euro), in timp ce profitul net a ajuns la 13 mil. lei (3,7 mil. euro) de la 8 mil. lei (2,4 mil. euro), cat obtinuse in anul precedent. In euro, afacerile filialei locale a grupului german Hochland au luat un avans de 15%, profitul fiind cu peste 50% mai mare.
"Rezultatele obtinute sunt o urmare a investitiilor realizate in cresterea productivitatii, a eficientei si in dezvoltarea de produse noi, dar si a faptului ca avem o echipa stabila", a spus directorul general al companiei.
Mititelu nu a dorit sa faca estimari asupra evolutiei businessului in acest an, afirmand insa ca la realizarea predictiilor interne a fost luat in calcul si ceea ce se poate intampla in cel mai rau caz. "E greu sa faci estimari pentru anul acesta si cine spune acum ca stie ce se va intampla pana la finalul acestui an face pure speculatii. Este mai bine sa vorbim despre 2009 la sfarsitul acestui an", afirma reprezentantul Hochland Romania.
 
Stagnare a consumului
Potrivit lui Sergiu Mititelu, industria lactatelor este afectata de criza financiara, iar consumul de lactate se indreapta spre stagnare anul acesta. "2009 este un an atipic, si la fel ca 2007, va fi un an secetos. Aceasta inseamna ca s-ar putea sa vedem cresteri de preturi la alimente, tinand cont ca la sfarsitul lui 2007 materiile prime pentru alimente erau cu 60-70% mai scumpe decat la inceputul acelui an", a afirmat el.
Directorul general al Hochland Romania sustine ca cea mai mare problema este in prezent lipsa de lichiditate, care ar putea determina anul acesta aparitia de noi fuziuni si achizitii in industria lactatelor.
"In aceasta perioada, noi suntem flexibili si incercam ca deciziile pe care le luam pe termen scurt sa nu afecteze dezvoltarea companiei pe termen lung", a spus Mititelu, adaugand ca Hochland ia in considerare realizarea unor noi achizitii in functie de oportunitatile care vor aparea.
 
Un sfert din vanzari din import
Hochland a intrat pe piata locala in 1993, produsele fiind distribuite prin intermediul companiei Whiteland. Acest parteneriat a fost pastrat si dupa ce Hochland a achizitionat doua fabrici pe plan local, la Sighisoara (unde produce branza topita) si Sovata (unde se produce cascaval), in perioada 1998-1999. De aceea, in prezent Hochland nu are distributie proprie, unic distribuitor fiind in continuare Whiteland.
"Aproximativ 15-20% din vanzarile anuale ale companiei reprezinta importuri, deoarece procentul variaza de la an la an. Printre produsele importate se numara gama Almette, telemeaua sau gama de branzeturi cu mucegai", a spus Mititelu.
Grupul Hochland, specializat doar in productia de branzeturi, a inregistrat anul trecut o crestere de 13% a vanzarilor fata de 2007, ajungand la afaceri de 1,1 miliarde de euro. Compania germana Hochland are centre de productie in sase tari europene in afara Germaniei, inclusiv in Romania, si 4.300 de angajati. Produsele Hochland sunt distribuite insa in peste 50 de tari. Pe plan local, principalii competitori ai Hochland sunt companiile FrieslandCampina, Delaco, Five Continents si Dorna Lactate.
 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO