Companii

Şeful British Airways: Încercăm să sprijinim compania-mamă şi am redus costurile cu chiria cu 40%

Şeful British Airways: Încercăm să sprijinim compania-mamă şi am redus costurile cu chiria cu 40%
24.08.2010, 23:59 37

Compania aeriană British Air­ways, care operează pe piaţaromânească trei zboruri zilnice pe ruta Bucureşti - Londra, aîncheiat anul financiar trecut (aprilie 2009 - martie 2010) cu ocifră de afaceri de 15 milioane de euro în România şi se aşteaptăca acest nivel să fie depăşit în anul financiar în curs.
"Revenirea businessului din România va fi susţinută de zboruriletransatlantice (de lung curier), numărul re­zervărilor realizate dero­mâni pentru aceste zboruri către destinaţii din SUA, Asia,Africa sau Australia a crescut cu 5%, ceea ce repre­zintă unprocent semni­fica­tiv", a declarat Emil Deliba­shev, directorulcomercial al British Airways pentru zona balcanică, ce a preluatanul trecut conducerea operaţiunilor în 11 ţări.
Între 55%şi 60% din pasagerii care zboară pe ruta Bucureşti -Londra cu British Airways doar tranzitează aeroportul din Londra,călătorind către destinaţii din SUA, Asia, Africa sau Australia.Spre comparaţie, anul trecut doar 40% din totalul pasagerilor eraupasageri de tranzit, potrivit declaraţiilor anterioare ale şefuluicompaniei aeriene.
Mai mult, veniturile obţinute de British Airways de la pasageriiromâni care şi-au cumpărat bilete de avion pe ruta Londra - HongKong au crescut cu 140%, cu 100% pe ruta Londra - Johannesburg(Africa de Sud), cu 77% pe Londra - Miami şi cu circa 23% pe Londra- New York comparativ cu situaţia de anul trecut.
Sunt însă şi destinaţii care au generat venituri mai mici decâtanul trecut, cum ar fi Chicago sau Washington.
"În luna iulie avioanele au operat la grade de în­cărcare de peste80-90% pe ruta Bucureşti - Londra, lunile anterioare fiindafec­tate de evenimentele care au avut loc (închiderea spaţiuluiaerian din cauza norului de cenuşă vulcanică şi greva angajaţilor -n. red.)", a de­clarat Emil Delibashev, care coordonează în Româniao echipă formată din opt an­gajaţi.
Industria aeriană a fost puternic lovită anul trecut din cauzareducerii bugetelor de călătorie ale companiilor pe fondul crizeieconomice, dar şi din cauza creşterii preţului la combustibil.Mixul toxic cu care s-au confruntat operatorii aerieni s-a simţitşi în lunile aprilie şi mai ale acestui an, când spaţiul aerian afost închis pentru mai multe zile din cauza norului de cenuşăvulcanică.
"Revenirea pe piaţa românească va fi una lentă având în vedere celedouă evenimente neprevăzute cu care ne-am confruntat", a precizatDelibashev.
Preţul unui bilet de avion pentru o călătorie dus pe ruta Bucureşti- Londra cu avioanle British Airways începe de la 133 de euro, întimp ce pentru o călătorie pe Londra - Bucureşti începe de la 123de euro, cu rezervare realizată ieri pentru perioada 24-26septembrie, potrivit datelor de pe site-ul companiei. Aceastăofertă este valabilă pentru rezervări realizate până pe
8 septembrie, potrivit oficialilor companiei
Londra este o destinaţie pe care sunt prezente şi alte companiiaeriene, ceea ce generează o competiţie puternică. Astfel, pe rutaBucureşti - Londra mai operează şi compania de stat Tarom, companiairlan­deză Aer Lingus, dar şi operatorii low-cost Blue Air şi WizzAir. Şi compania aeriană Carpatair are zboruri spre Londra cuplecare din Timişoara.
"Anul acesta au fost mai puţine oferte promoţionale la biletele deavion com­parativ cu anul trecut, preţul mediu al biletelor fiindîn creştere cu 3,5%", a spus Delibashev.
Şeful British Airways pe zona balcanică a mai susţinut că înRomânia nu s-a luat în calcul introducerea de zboruri pe alte rute,în afară de Bucureşti - Londra, pe care în programul de vară seefectuează trei zboruri zilnic, iar în cel de iarnă două.
La nivel internaţional, British Airways a introdus noi destinaţii,ceea ce explică şi faptul că operatorul aerian şi-a scos uneleavioane din hangarele din deşert (Nevada) pentru a le repune încirculaţie. Compania aeriană, care a rulat o cifră de afaceri de unmiliard de euro şi pierderi operaţionale de 231 milioane de euro înanul financiar trecut (aprilie 2009 - martie 2010), are curse către154 de destinaţii din 75 de ţări.
"Încercăm să sprijinim compania-mamă şi să reducem costurile, deaceea ne-am mutat sediul din România într-o altă clădire, ceea cene-a permis reducerea costurilor cu 40%. Am optat pentru un sediucu o suprafaţă mai mică, de 115 metri pătraţi, faţă de 200 câţiavea vechiul sediu."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO