Şeful British Airways: Încercăm să sprijinim compania-mamă şi am redus costurile cu chiria cu 40%
Compania aeriană British Airways, care operează pe piaţa
românească trei zboruri zilnice pe ruta Bucureşti - Londra, a
încheiat anul financiar trecut (aprilie 2009 - martie 2010) cu o
cifră de afaceri de 15 milioane de euro în România şi se aşteaptă
ca acest nivel să fie depăşit în anul financiar în curs.
"Revenirea businessului din România va fi susţinută de zborurile
transatlantice (de lung curier), numărul rezervărilor realizate de
români pentru aceste zboruri către destinaţii din SUA, Asia,
Africa sau Australia a crescut cu 5%, ceea ce reprezintă un
procent semnificativ", a declarat Emil Delibashev, directorul
comercial al British Airways pentru zona balcanică, ce a preluat
anul trecut conducerea operaţiunilor în 11 ţări.
Între 55%şi 60% din pasagerii care zboară pe ruta Bucureşti -
Londra cu British Airways doar tranzitează aeroportul din Londra,
călătorind către destinaţii din SUA, Asia, Africa sau Australia.
Spre comparaţie, anul trecut doar 40% din totalul pasagerilor erau
pasageri de tranzit, potrivit declaraţiilor anterioare ale şefului
companiei aeriene.
Mai mult, veniturile obţinute de British Airways de la pasagerii
români care şi-au cumpărat bilete de avion pe ruta Londra - Hong
Kong au crescut cu 140%, cu 100% pe ruta Londra - Johannesburg
(Africa de Sud), cu 77% pe Londra - Miami şi cu circa 23% pe Londra
- New York comparativ cu situaţia de anul trecut.
Sunt însă şi destinaţii care au generat venituri mai mici decât
anul trecut, cum ar fi Chicago sau Washington.
"În luna iulie avioanele au operat la grade de încărcare de peste
80-90% pe ruta Bucureşti - Londra, lunile anterioare fiind
afectate de evenimentele care au avut loc (închiderea spaţiului
aerian din cauza norului de cenuşă vulcanică şi greva angajaţilor -
n. red.)", a declarat Emil Delibashev, care coordonează în România
o echipă formată din opt angajaţi.
Industria aeriană a fost puternic lovită anul trecut din cauza
reducerii bugetelor de călătorie ale companiilor pe fondul crizei
economice, dar şi din cauza creşterii preţului la combustibil.
Mixul toxic cu care s-au confruntat operatorii aerieni s-a simţit
şi în lunile aprilie şi mai ale acestui an, când spaţiul aerian a
fost închis pentru mai multe zile din cauza norului de cenuşă
vulcanică.
"Revenirea pe piaţa românească va fi una lentă având în vedere cele
două evenimente neprevăzute cu care ne-am confruntat", a precizat
Delibashev.
Preţul unui bilet de avion pentru o călătorie dus pe ruta Bucureşti
- Londra cu avioanle British Airways începe de la 133 de euro, în
timp ce pentru o călătorie pe Londra - Bucureşti începe de la 123
de euro, cu rezervare realizată ieri pentru perioada 24-26
septembrie, potrivit datelor de pe site-ul companiei. Această
ofertă este valabilă pentru rezervări realizate până pe
8 septembrie, potrivit oficialilor companiei
Londra este o destinaţie pe care sunt prezente şi alte companii
aeriene, ceea ce generează o competiţie puternică. Astfel, pe ruta
Bucureşti - Londra mai operează şi compania de stat Tarom, compania
irlandeză Aer Lingus, dar şi operatorii low-cost Blue Air şi Wizz
Air. Şi compania aeriană Carpatair are zboruri spre Londra cu
plecare din Timişoara.
"Anul acesta au fost mai puţine oferte promoţionale la biletele de
avion comparativ cu anul trecut, preţul mediu al biletelor fiind
în creştere cu 3,5%", a spus Delibashev.
Şeful British Airways pe zona balcanică a mai susţinut că în
România nu s-a luat în calcul introducerea de zboruri pe alte rute,
în afară de Bucureşti - Londra, pe care în programul de vară se
efectuează trei zboruri zilnic, iar în cel de iarnă două.
La nivel internaţional, British Airways a introdus noi destinaţii,
ceea ce explică şi faptul că operatorul aerian şi-a scos unele
avioane din hangarele din deşert (Nevada) pentru a le repune în
circulaţie. Compania aeriană, care a rulat o cifră de afaceri de un
miliard de euro şi pierderi operaţionale de 231 milioane de euro în
anul financiar trecut (aprilie 2009 - martie 2010), are curse către
154 de destinaţii din 75 de ţări.
"Încercăm să sprijinim compania-mamă şi să reducem costurile, de
aceea ne-am mutat sediul din România într-o altă clădire, ceea ce
ne-a permis reducerea costurilor cu 40%. Am optat pentru un sediu
cu o suprafaţă mai mică, de 115 metri pătraţi, faţă de 200 câţi
avea vechiul sediu."