♦ În top 500 sunt nouă dintre cei zece mari comercianţi de alimente ♦ Poziţiile variază de la 5 la 422, locurile „fruntaşe“ fiind ocupate de companiile cu politica de discount ♦ Locul în clasament este influenţat de o serie de factori precum cifra de afaceri, modelul de business (formatul de magazine) şi ponderea importurilor directe în total business ♦ Pragul de intrare în top 20 cei mai mari importatori locali este de peste 400-500 mil. euro, iar în top 100 de 100-150 mil. euro, conform estimărilor ZF.
Nouă dintre cei zece jucători din comerÅ£ul modern din RoÂmânia se găsesc în topul celor mai mari 500 de imÂporÂtatori locali. Singurul reÂtailer care lipseÅŸte din claÂsament este lanÅ£ul de hiperÂmarÂketuri Cora care este însă ÅŸi cel mai mic jucător din comerÅ£ul local, cu venituri de circa 400 mil. euro, conform celor mai recente date, aferente anului 2020.
Mai mult decât atât, şapte retaileri sunt chiar între primii 100 importatori din România, măsura clară a consumului din afara ţării de alimente, băuturi, produse de îngrijire personală şi a locuinţei.
ComerÅ£ul modern este o piaţă cu zece jucători străÂini, afaÂceri anuale de circa 76 mld. lei (15 mld. euro) ÅŸi 3.500 de hiperÂmarketuri, superÂmarketuri, magazine de disÂcount, proximitate ÅŸi cash & carry. Din estiÂmăÂrile ZF, care au la baÂză poziÅ£iile ocupaÂte de aceÅŸti retaileri în toÂpul imÂportatorilor, vaÂloaÂrea proÂduselor aduse de peste graÂniţă merge spre 2-3 mld. euro.