Companii

Santal aduce 8 mil. euro producatorului Parmalat

Santal aduce 8 mil. euro producatorului Parmalat

Click pentru imaginea intreaga

23.07.2007, 17:53 81

Parmalat Romania, producatorul sucurilor Santal, a inregistrat vanzari de peste 8 mil. euro in primele sase luni ale anului, in crestere cu 50% fata de semestrul intai din 2006.
"Vara calduroasa a contribuit substantial la cresterea vanzarilor, alaturi de campania de promovare a liniei wellness Santal Top, astfel ca primul semestru al anului ne-a adus o majorare de aproape 50% a cifrei de afaceri in euro fata de aceeasi perioada din 2006", a declarat Giampaolo Manzonetto, administratorul Parmalat Romania.
In perioada verii, segmentele still drinks si ice tea (ceaiuri preparate) prezinta o sezonalitate mai mare a vanzarilor fata de nectaruri si sucuri 100%, Parmalat fiind activa in prezent pe toate aceste segmente de piata.
Bautura racoritoare necarbonatata Santal Top, pozitionata pe segmentul still drinks (sucuri naturale cu pana la 25% continut de fruct) a fost lansata in luna august a anului trecut si concureaza direct cu produse precum Prigat (Pepsi Americas), Cappy Ice Fruit (Coca-Cola) sau Tymbark Cool (Tymbark Maspex).
Parmalat Romania si-a planificat vanzari de 17 mil. litri in acest an si un ritm de crestere de doua ori mai mare fata de perioada precedenta.
Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 12,1 mil. euro pe piata locala anul trecut, in crestere cu circa14% fata de 2005, si un profit operational EBITDA de aproximativ 1,65 mil. euro.
Pe piata locala, Santal este lider pe segmentul juice 100%, cu o cota de piata de 22% in anul 2006 pe retail si HoReCa (hoteluri, restaurante, catering), si aproximativ 80% doar pe canalul HoReCa, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen citate recent de Parmalat.
Compania si-a planificat pentru acest an lansarea pe piata a mai multor produse din categoria laptelui UHT functional, targetand categorii bine definite de consumatori. Parmalat Romania estimeaza cresterea vanzarilor de lapte in acest an si pe fondul eliminarii taxelor vamale la importurile din Ungaria sau Italia.
In acest an, grupul italian Parmalat S.p.A. a preluat un pachet de 19,7% din actiunile Parmalat Romania de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), pentru 2,1 milioane de euro, majorandu-si participatia la subsidiara romaneasca pana la 93,1%.
Grupul detine in prezent doua companii pe piata locala, Parmalat Romania SA si un distribuitor mai mic, La Santamara SRL (Baia Mare).
Parmalat Romania detine o fabrica pentru productia Santal in Tunari, langa Bucuresti, in care a investit pana in prezent peste 15 mil. euro. Ultimele lansari ale companiei, Santal Top imbuteliat in ambalaj PET si un ambalaj nou din carton pentru bauturile Santal, au implicat investitii de 2 mil. euro pe partea de productie, potrivit datelor Parmalat.
Grupul italian Parmalat a intrat in criza financiara in anul 2003 si a trecut ulterior printr-un proces de reorganizare care a dus la inchiderea mai multor filiale din afara Italiei.
La trei ani dupa faliment, Parmalat si-a lichidat aproape in totalitate datoriile, iar rezultatele financiare anuntate indica o evolutie pozitiva a companiei.
Grupul italian Parmalat S.p.A. este in prezent cea mai mare companie intaliana din industria alimentara listata la Bursa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO