Companii

Romaqua mizeaza pe afaceri de 130 mil. euro dupa fuziune

28.11.2007, 17:58 57

Romaqua, producatorul apei minerale Borsec, va ajunge la o cifra de afaceri de 130 mil. euro in acest an, dupa ce a demarat recent procesul de fuziune al societatilor din grup.
"Realizam aceasta fuziune dupa modelul marilor grupuri producatoare din domeniu, organizate pe criterii de eficienta a achizitiilor, productiei si distributiei, si pentru elaborarea unor strategii si politici unitare", a declarat Radu Lazaroiu, directorul general al Romaqua Group. Reprezentantii companiei au mai spus ca reorganizarea juridica prin formarea unei singure companii, Romaqua Group Borsec, le va facilita obtinerea finantarilor bancare. In acest an, actionarii Romaqua au aprobat contractarea unui credit de 31 mil. euro de la BCR pentru a finanta constructia unei fabrici de bere.
Noua unitate de a grupului, care va fi situata in satul Lancram din judetul Alba, va incepe productia anul viitor si va implica investitii estimate de companie la 35-37 mil. euro.
Investitiile in grupul Romaqua au ajuns la peste 50 mil. euro din 1998 pana in prezent. Producatorul Borsec va ajunge la investitii de peste 100 mil. euro anul viitor.
Romaqua mai planifica lansarea pe piata a celui de-al patrulea brand de apa minerala prin investitii intr-o fabrica de langa Miercurea Ciuc unde grupul ar putea demara productia anul viitor. In prezent, grupul cu capital integral romanesc detine brandurile de apa minerala Borsec, Stanceni si Aquatique, acesta din urma fiind lansat in 2007 prin extinderea capacitatii de productie a fabricii Romaqua de la Busteni. Borsec este cel mai vandut brand de apa minerala de pe piata locala, potrivit ultimelor studii disponibile.
Conform datelor SNAM (Societatea Nationala a Apelor Minerale), Romaqua a imbuteliat anul trecut 230 mil. litri de apa minerala, fiind cel mai mare jucator de pe piata locala, cu o cota de peste 20%. Printre cei mai mari jucatori pe piata apelor minerale, estimata la peste 1,1 mld. litri anual, se mai numara Coca-Cola HBC, European Drinks, Apemin Tusnad, Perla Harghitei sau Bibco Biborteni. Romaqua detine in portofoliu si bauturile racoritoare Giusto, Brifcor si Quick-Cola sau cafeaua Metropolitan. Grupul detine in prezent sapte linii de imbuteliere cu o capacitate totala de circa 850 mil. litri anual.
Anul trecut, cifra de afaceri a Romaqua Group a ajuns la 238,7 milioane de lei (67,7 milioane de euro), in crestere cu 36% fata de 2005, potrivit datelor de la Ministerul de Finante.
Romaqua Group este fosta companie de stat Comchim Bucuresti, afacere controlata in prezent de patru persoane fizice romane, principalul actionar fiind Octavian Cretu.

Mai multe branduri
n Activeaza pe piata apelor minerale cu Borsec, Stanceni si Aquatique
n In 2004 a intrat pe piata sucurilor cu Giusto si pe piata cafelei cu Metropolitan Caffe
n In 2008 va intra pe piata berii
n In 2008 ar putea lansa al 4-lea brand de apa minerala

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO