Companii

Romaqua intra pe bere si se extinde in strainatate

10.11.2006, 18:49 11

Grupul Romaqua, una dintre cele mai mari companii cu capital romanesc, intentioneaza sa construiasca centre de productie in afara Romaniei, analizand si intrarea pe piata berii.
"Ne uitam la pietele externe ca investitori, vrem sa facem fabrici in alta parte. Este un proiect pe care il analizam in prezent si care ar reprezenta un pas normal in dezvoltarea grupului", a declarat presedintele Romaqua, Octavian Cretu, care detine un pachet de 43% din actiunile companiei.
Presedintele Romaqua, cel mai important jucator din industria apelor minerale, este de parere ca posibilitatea infiintarii unor subsidiare ale grupului pe teritoriul altor tari nu ar afecta unitatea acestuia.
"Speram ca va veni legea holdingului, mai ales ca trecerea la contabilitatea anglo-saxona va asigura conditiile necesare existentei unei legi a holdingului care sa permita utilizarea disponibilitatilor oriunde in cadrul grupului", a adaugat Octavian Cretu.
Compania pe care o conduce si care detine peste 25% din piata apelor minerale analizeaza si intrarea pe piata berii, una dintre cele mai competitive industrii la nivel local.
"Prezenta unor companii multinationale puternice pe piata berii nu ne sperie, cum nu ne-a speriat nici pe piata bauturilor racoritoare. Este vorba insa despre o investitie brusca de mari proportii si de necesitatea analizei detaliate a pietei, a practicilor concurentiale de pe acest segment", a comentat Octavian Cretu.
Grupul a intrat pe piata bauturilor racoritoare soft drinks in 2004, atacand un segment dominat de imbuteliatorii Coca-Cola si Pepsi. Valoarea investitiilor totale planificate de companie pe segmentul soft-drinks depaseste 10 milioane de euro, grupul detinand brandurile Giusto, Brifcor si Quick Cola.
Romaqua a inregistrat vanzari de apa minerala de aproximativ 57 de milioane de euro in primele noua luni ale anului, cu 18% peste valoarea realizata la nivelul intregului an 2005, potrivit datelor companiei.
Grupul estimeaza pentru acest an un volum al productiei de apa minerala de aproximativ 290 de milioane de litri, in timp ce piata totala ar putea depasi 1,1 miliarde de litri anual.
"Am crescut capacitatea de imbuteliere la Borsec pentru a ne consolida pozitia. Piata romaneasca a apelor minerale este departe de cea europeana. In Germania, de exemplu, consumul per capita depaseste 200 de litri pe an, fata de 42-45 de litri in Romania", a mai spus Octavian Cretu.
Presedintele Romaqua spune ca focusul principal al grupului va ramane piata interna.
"Provocarea foarte mare pe piata interna a fost pana acum concurenta neloiala, produsele foarte ieftine, dar de o calitate indoielnica, de genul apelor minerale naturale produse in Voluntari. In momentul in care vom intra pe piata comunitara, sunt sigur ca nu va mai fi posibila inserarea unor neadevaruri pe etichetele produselor", a comentat Octavian Cretu.
Presedintele Romaqua spune ca a avut oferte de a vinde afacerea in urma cu cativa ani, dar pozitia actionarilor a fost ferma, ei refuzand sa discute cu fondurile de investitii interesate.
"Pentru nicio suma nu am renunta la grupul Romaqua. Suntem patru actionari principali care am construit afacerea pe termen lung", afirma Octavian Cretu.
Principalii competitori ai grupului sunt QAB, Coca-Cola HBC, European Drinks, Perla Harghitei, Biborteni si Apemin Tusnad.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO