Companii

Romanii vor cheltui 23 mld. euro pe produse alimentare si nealimentare, cu 7% mai mult fata de 2009

28.03.2010, 23:02 19

Romanii vor cheltui 96,4 miliarde lei (23,5 mld. euro) in acestan pentru produse alimentare si nealimentare, cu circa 7% pestenivelul din 2009, si se vor orienta si mai mult catre comertulmodern, ceea ce va duce la disparitia a peste 900 de magazine micisi chioscuri, potrivit Euromonitor. Anul trecut, vanzarile deproduse alimentare si nonalimentare au totalizat 90,1miliarde lei,in avans cu 6% comparativ cu 2008, cand piata s-a ridicat la 85,2miliarde de lei, reiese din datele firmei de cercetare EuromonitorInternational. "In perioada 2010-2015, comertul modern va continuasa se extinda si in orasele mici si zonele rurale unde nu au inca oacoperire teritoriala", se arata intr-o analiza a Euromonitor. Inacest an vor fi deschise sase noi hipermarketuri, 23 desupermarketuri si 66 de magazine de discount. Astfel, numarul totalde hipermaketuri va ajunge la 110, cel de supermarketuri la 438 si344 de magazine de discount.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO