Companii

Românii au lăsat anul trecut în magazine 7,9 mld. lei pe bere. Acest canal a crescut cu 6,6% pe fondul închiderii HoReCa

Românii au lăsat anul trecut în magazine 7,9 mld. lei...

Autor: Cristina Roşca

14.08.2021, 11:44 134

♦ În restaurante şi baruri vânzările au scăzut cu circa 22%, la 2,6 mld. lei ♦ Piaţa berii este împărţită în mai multe segmente, însă de departe cel mai mare este cel de bere lager, care reprezintă 97% din vânzări ♦ Pe poziţiile următoare se află berea fără alcool sau cu conţinut redus de alcool, berea neagră şi stout-ul. Vânzările de bere din România au scăzut uşor anul trecut, cu 2,3%, pe fondul pandemiei de Covid-19 care a dus la închiderea sau la funcţionarea cu restricţii a industriei HoReCa în cea mai mare parte a lui 2020, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. Astfel, românii au cheltuit 10,5 mld. lei pe bere anul trecut, dintre care 7,9 mld. lei în retail şi 2,6 mld. lei în HoReCa. Cifrele se referă la vânzările de bere, adică la sumele plătite de oameni în magazine şi restaurante. Este astfel vorba despre preţuri cu TVA, cu adaos comercial, nu despre cele de fabrică. De aceea, valoarea e diferită de businessul cumulat la producătorilor de bere. Preţul de la poarta fabricii poate fi de două-trei sau chiar patru-cinci ori mai mic decât cel plătit de consumator. Plus că la producţie se adaugă şi o serie de importuri făcute de alţi jucători, însă această valoare e mică, românii preferând berea de producţie locală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO