Companii

Romania, a doua piata a Danone dupa cota Activia

Romania, a doua piata a Danone dupa cota Activia

Click pentru imaginea marita

16.04.2008, 15:11 424

Gama de iaurturi Activia, aflata in portofoliul producatorului francez de lactate Danone, detine 14% din piata de iaurturi, Romania fiind devansata doar de Cehia raportat la cota de piata detinuta de acest brand, potrivit informatiilor grupului francez Danone.
Cea mai mare cota de piata realizata de Activia este in Cehia, unde brandul detine 16% din segment.
Potrivit unui studiu al companiei de cercetare Nielsen, piata locala a iaurturilor s-a ridicat anul trecut la 112 milioane de euro, in crestere cu peste 20% fata de 2006, ceea ce inseamna ca vanzarile realizate de Activia pe plan local s-ar putea plasa la nivelul anului 2007 la 15,6 milioane de euro, aproximativ 15% din cifra de afaceri realizata anul trecut de Danone Romania.
Cu toate acestea, Activia nu este cel mai bine vandut brand al filialei locale a Danone, fiind intrecut in vanzari de brandul Danone Natural, potrivit unui studiu Nielsen realizat in perioada iunie-iulie 2006/ iunie-iulie 2007. La nivel mondial, Activia a realizat anul trecut vanzari de
1,9 miliarde de euro, fiind cel mai bine vandut brand al Danone pe aceasta piata, devansand Actimel (1,1 mld. euro), Vitalinea (900 mil. euro) si Danonino (800 mil. euro), potrivit informatiilor grupului francez Danone.
In Romania, Danone avea anul trecut o cota de piata de 64% pe iauturi, compania ruland afaceri de peste 100 de milioane de euro, intr-o piata care la finele lui 2007 a depasit pragul de un miliard de euro.
Danone este prezent pe piata locala cu gamele de produse Activia, Nutriday, Actimel, Frutisima, Danonino, Danette, Casa Buna si gama traditionala Danone Sana, Danone Lapte Batut, Danone Smantana si Danone Lapte Proaspat.

Lider pe iaurt
Cei mai mari producatori de iaurt din Romania din punctul de vedere al volumelor vandute sunt, potrivit studiului realizat de Nielsen in perioada iunie-iulie 2006/ iunie-iulie 2007, companiile Danone, Friesland, Campina (care produce in parteneriat cu Covalact), Prodlacta si Albalact
Consumul anual de iaurt pe cap de locuitor este de 6 kilograme
Cele mai vandute branduri de iaurt din punct de vedere volumic sunt, potrivit aceluiasi studiu, Danone Natural, Danone Activia, Danone Delicios, Milli si Danone Casa Buna
Potrivit unui studiu Nielsen, in anul 2007 piata locala a iaurturilor s-a ridicat la 112 milioane de euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO