Companii

Reteaua The Body Shop se extinde. Vanzarile de sarbatori au salvat anul

15.01.2004, 00:00 35

Vanzarile lantului de magazine cosmetice de origine britanica The Body Shop Romania s-au ridicat anul trecut la 1,2 milioane de euro, in crestere cu 10% fata de 2002.
Dupa opt luni de la inceputul anului, compania inregistra vanzari similare cu cele din aceeasi perioada a lui 2002, respectiv aproximativ 800.000 de euro, dar in ultimele luni vanzarile s-au accelerat si datorita sarbatorilor de iarna.
In aceasta toamna, The Body Shop va inaugura cel de-al cincilea magazin al sau de pe piata romaneasca, ce va fi situat in incinta celui de-al doilea mall bucurestean, Plaza Romania, situat in cartierul Militari, conform directorului general al companiei, Dana Tudorache.
Investitia aferenta deschiderii magazinului se situeaza undeva in jurul a catorva zeci de mii de euro.
Noul magazin va fi ceva mai mic decat celelalte patru, avand o suprafata de circa 50 de metri patrati. Dimensiunea standard a unui magazin The Body Shop este de peste 100 metri patrati.
Din cele patru magazine deja existente, doar unul singur este situat in provincie, la Constanta. Compania isi propusese sa deschida cate doua magazine pe an, dar dezvoltarea pietei nu a corespuns ambitiilor sale. Magazinul din Constanta, de pilda, realizeaza numai jumatate din vanzarile unui magazin din Bucuresti.
Magazinele The Body Shop comercializeaza parfumuri, creme si produse cosmetice pe baza de ingrediente naturale. Actionarii principali ai companiei sunt Romsar Cosmetics, care are o participare de 38% si The Body Shop International, cu 52%.
Compania britanica are filiale in 50 de tari, unde detine aproximativ 2.000 de magazine. Competitorii The Body Shop pe piata romaneasca sunt The Beauty Shop, franciza apartinand grupului elen Marinopoulos, Ina Center, care face parte din lantul Marionnaud Parfumeries, si Dumarex.
Marile retele de parfumuri si cosmetice nu s-au inghesuit deocamdata sa ia cu asalt  piata romaneasca, evaluata in jurul valorii de 200 milioane de euro.
Principalul motiv pentru care lucrurile stau asa il reprezinta puterea de cumparare inca scazuta fata de alte tari din regiune. Pe acest segment de piata cel mai bine par inca sa functioneze companiile care realizeaza distributie directa, gen Avon sau Oriflame, care permit plata in rate a produselor.
Un alt motiv care a facut dificila pana acum extinderea retelelor existente si intrarea unor jucatori noi il reprezinta dificultatea gasirii unor spatii comerciale pe termen lung si cu pozitionare buna, dupa cum afirma reprezentantii industriei.
claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO