Retail&Agrobusiness

​ZF Retail Summit 2023. Dragoş Arnăutu, CEO al FAN Delivery: Valoarea coşului de cumpărături a crescut, dar sub valoarea inflaţiei, dar nu mai au loc achiziţii la impuls şi de produse care nu sunt neapărat necesare

​ZF Retail Summit 2023. Dragoş Arnăutu, CEO al FAN...

Autor: Miruna Diaconu

17.05.2023, 14:05 112

Dragoş Arnăutu, CEO al FAN Delivery, platformă online de personal shopping de tipul curierat ultrarapid lansată de FAN Courier, spune că, în ultima perioadă, valoarea coşului de cumpărături a crescut, însă sub valoarea inflaţiei. Mai mult, din ceea ce a observat el, consumatorii nu mai fac achiziţii de impuls, ci doar cumpărături necesare.

„Noi analizăm zilnic variaţia coşului pentru că este o sezonalitate la nivel de zi, chiar şi pe ore ale zilei. Valoarea coşului a crescut, dar sub valoarea inflaţiei, dar nu mai au loc achiziţii la impuls şi de produse care nu sunt neapărat necesare. Sunt optimism pentru că de la lună la lună am crescut, dar e clar că puterea de cumpărare este în scădere”, spune Dragoş Arnăutu, în cadrul conferinţei ZF Retail Summit 2023.

El precizează că o scădere se observă în special în cazul produselor non-alimentare, dar şi în cazul segmentului de produse premium.

„Noi avem peste 90% din achiziţii din retailul alimentar, acolo nu a scăzut, doar s-a schimbat componenţa coşului. Se vede la vendorii care vând alte produse, cum ar fi cosmetice sau produse de lux, achiziţia a scăzut”, mai spune el.​​

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO