Retail&Agrobusiness

ZF eCommerce Summit 2023. Ovidiu Tişler, McKinsey România: Ne aşteptăm la o dublare a eCommerce-ului în următorii cinci – şase ani. Economia digitală din România cuprinde undeva la 15 mld. euro în total, iar ecommerce reprezintă două treimi din total

ZF eCommerce Summit 2023. Ovidiu Tişler, McKinsey...

Autor: Ramona Cornea

28.03.2023, 10:21 185

​Ovidiu Tişler, associate partner în cadrul McKinsey România, afirmă că se aşteaptă la o dublare a pieţei de ecommerce în următorii cinci – şase ani. În prezent, economia digitală din România cuprinde undeva la 15 mld. euro în total, iar ecommerce reprezintă două treimi sunt din total. 

 
„Am patru mesaje azi, iar primul este cel al dimensiunii – economia digitală este deja la o valoare şi la o proporţie din PIB care este substanţială, al doilea mesaj este legat de creştere – dacă creşterea a fost una exponenţială în ultimii ani, ne aşteptăm ca şi în viitor să fie una susţinută. Ne aşteptăm o la o dublare a ecommerce-ului în următorii cinci – şase ani. Al treilea mesaj este cel al beneficiilor cu care vine economia digitală şi ecommerce-ul: România este una dintre puţinele ţări cu o balanţă comercială digitală pozitivă, adică se exportă mai multe produse şi servicii pe canale digitale decât se importă. În toată Europa Centrală şi de Est sunt două state care se pot mândri cu această performanţă, România şi Cehia. Din toate aceste motive, economia digitală merită sprijin continuu. Punctele pe care le menţionez fac parte din raportul McKinsey intitulat Digital Challengers”, declarat Ovidiu Tişler în cadrul evenimentului ZF eCommerce Summit 2023. 
 
În plus, el a punctat că economia digitală din România cuprinde undeva la 15 mld. euro în total, care reprezintă circa 6% din PIB. 
 
„Două treimi din economia digitală reprezintă ecommerce, care în ultimii cinci ani s-a dublat, o creştere de la 5 mld. euro în. 2017 la 10 mld. euro în 2021 şi de rate de creştere de 16% - 18%, rate augmentate de perioada de pandemie. Pentru 2022 încă nu am consolidat datele, dar ce pot să spun este că 2022 a venit cu o decelerare a creşterii, însă a venit cu investiţii responsabile în ecosistemul de ecommerce.” 
 
Ce a mai declarat Ovidiu Tişler:
 
• eCommerce este un sector care vine cu foarte multe beneficii în societate, în PIB, fie că este vorba de sutele de milioane investite în ultimii ani, noile modele de business inventate şi reinventate an de an sau de miile de locuri de muncă create în fiecare an. 
 
• Vorbim într-un context de incertitudine. În ultimii trei ani s-au întâmplat multe lucruri la care nu ne aşteptam: pandemia, care a venit cu o adopţie accelerată a tot ce înseamnă online, ne confruntăm cu un cadru macroeconomic dificil în ultimul an şi toate aceste lucruri au dus la evoluţii macroeconomice la care nu ne-am fi aşteptat: inflaţie ridicată, dobânzi mai mari şi o presiune pe puterea de cumpărare şi veniturile cumpărătorilor. 
 
• Pentru jucătorii din ecommerce, această perioadă a fost un roallercoaster emoţional, dar a fost o perioadă cu creştere, acţiuni ce ţin de rezilienţă şi investiţii, ceea ce ar trebui să susţină şi de acum înainte creşterea sectorului. 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO