Retail&Agrobusiness

Producătorul de ţigarete Philip Morris şi-a schimbat şeful în România. Noul executiv este danez şi a mai lucrat în România în urmă cu 16 ani

Steen Hjortholm

Steen Hjortholm

Autor: Adelina Mihai

02.02.2015, 13:33 2352

Philip Morris România, producătorul ţigaretelor Marlboro, a adus la conducerea operaţiunilor locale un executiv de origine daneză, Steen Hjortholm, care lucrează de 19 ani în cadrul companiei.

Hjortholm îl înlocuieşte pe Sergey Slipchenko, managerul rus care a condus afacerile locale ale Philip Morris în ultimii patru ani şi care se întoarce în cadrul companiei în filiala Philip Morris din Rusia.

Philip Morris a avut afaceri pe plan local de peste 2,14 mld. lei în 2013 şi aproape 800 de angajaţi, acestea fiind rezultatele financiare cumulate pe cele două entităţi juridice cu care este prezentă pe plan local (Philip Morris Trading – firma care se ocupă de activitatea de vânzare şi Philip Morris România- fabrica).

Noul şef al Philip Morris vine în România ca Managing Director de pe poziţia de Director Commercial Capabilities Development în cadrul Philip Morris International, lucrând peste doi ani la sediul central al companiei, din Lausanne. Acolo a făcut parte din echipa de management formată special pentru a dezvolta, coordona şi implementa, la nivel global, abordarea comercială orientată către consumator a Philip Morris, care ghidează viitoarea strategie şi execuţie de marketing şi vânzări a companiei.

Anterior, el a mai avut poziţii regionale de management în diferite zone din Africa de Sud şi din Iordania,  dar a fost şi director general în cadrul Philip Morris Ungaria.

Absolvent al unui program de MBA la Copenhagen Business School, Hjortholm a mai fost în România. În 1998, el a venit în România ca director de distribuţie, iar ulterior a fost responsabil de construirea infrastructurii de logistică şi distribuţie, menită să pregătească prima investiţie a companiei într-o capacitate de producţie pe plan local.

Philip Morris este un jucător aflat pe locul trei într-o piaţă estimată la valoarea de peste 12,4 miliarde de lei, unde principalii competitori sunt British American Tobacco (producătorul ţigaretelor Kent) şi Japan Tobacco International (JTI).

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO