Retail&Agrobusiness

Parmalat: Piaţa băuturilor „fără bule“ dă semne de revenire

Parmalat: Piaţa băuturilor „fără bule“ dă semne...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

19.03.2015, 00:06 189
Piaţa băuturilor necarbonatate din România, estimată la peste 150 de milioane de litri anual, a dat anul trecut semne de revenire, după mai mulţi ani în care consumul a fost pe o pantă descendentă, se arată în ultimul raport al companiei italiene Parmalat, care deţine o fabrică pe plan local.
 
„Piaţa băuturilor din fructe a dat semne de uşoară îmbunătăţire compa­rativ cu anul precedent, segmentul sucurilor şi al băuturilor răcoritoare necarbonatate câştigând cel mai mult ”, se arată în raportul citat.
 
Parmalat, producătorul brandului Santal, este cel mai mare jucător de pe piaţa băuturilor „fără acid”. Segmentul JNSD ( sucuri, nectaruri şi băuturi necarbonatate), unde activează şi Parmalat, ajunge la peste 150 milioane de litri în România, conform estimărilor ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Canadean. Din datele ZF, segmentul de JNSD a intrat pe o pantă negativă încă din 2010.
 
În ultimii ani, consumul de băuturi răcoritoare a fost pe o pantă negativă, evoluţie care s-a văzut şi în afacerile celor mai mari jucători de pe piaţă. Anul trecut, Coca-Cola HBC România, prezent şi pe piaţa băuturilor „fără bule“ cu brandul Cappy, a avut volume în scădere cu 6%. Însă pe segmentul de  băuturi necarbonatate, îmbuteliatorul a înregistrat creşteri ale vânzărilor.
 
Parmalat Italia nu prezintă în ultimul raport rezultatele financiare ale companiei din România, însă precizează că „şi-a păstrat poziţia competitivă pe piaţă”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO