Retail&Agrobusiness

Nestlé România a avut o creştere organică de 19,2% în primul semestru, peste rezultatul din Europa, şi se îndreaptă spre al zecelea an consecutiv de creştere a businessului

Nestlé România a avut o creştere organică de 19,2%...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

27.07.2023, 13:04 116

Nestlé România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de băuturi şi alimente de pe plan local, a avut o creştere organică de 19,2% în primul semestru, avans care a venit de la toate cele zece categorii de produse.

„Ne dorim să continuăm în acelaşi ritm, atât în dezvoltarea afacerii cât şi pe plan social, pentru a ne bucura împreună de al zecelea an consecutiv de creştere”, a declarat Silvia Sticlea, country manager Nestlé România, companie cu o cifră de afaceri de 1,22 mld. lei în 2022.

La nivel de grup, Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume, a raportat că vânzările totale au crescut cu 1,6%, ajungând la 46,3 miliarde franci elveţieni(CHF) adică circa 48 miliarde de euro la schimbul actual (faţă de 45,6 miliarde CHF în primele 6 luni din 2022) după un impact negativ al schimbului valutar (cu 6,7%) şi al achiziţiilor nete (cu 0,4%). Creşterea organică a atins 8,7%, cu pricing de 9,5% şi creştere internă reală (RIG) de - 0,8%. Creşterea a fost generalizată pentru toate zonele geografice şi toate categoriile. Pentru anul 2023 se preconizează o creştere organică a vânzărilor la un interval cuprins între 7% şi 8%.

„Ne-am urmărit priorităţile strategice în mod disciplinat şi cu mare atenţie, într-un mediu de consum care evoluează rapid. Pe baza performanţei bune din prima jumătate a anului, ne îmbunătăţim perspectivele de creştere organică a vânzărilor pentru 2023. Consumul la domiciliu s-a normalizat în perioada post-COVID, eliminându-se un obstacol în dezvoltarea unora dintre categoriile noastre. Canalele out-of-home continuă să crească”, a declarat Mark Schneider, CEO Nestlé, care adaugă că pentru restul anului, reprezentanţii grupului sunt încrezători că vor oferi o combinaţie de volum şi portofoliu care să continue trendul pozitiv, o îmbunătăţire a marjei brute şi o creştere semnificativă a investiţiilor de marketing.

„În combinaţie cu gestionarea şi optimizarea continuă a portofoliului, precum şi implementarea continuă a iniţiativelor noastre de sustenabilitate, suntem bine poziţionaţi pentru a creşte şi a genera valoare pentru părţile interesate".

În zona Europa, Nestlé a înregistrat o creşterea organică de 8,9%, cu pricing de 11,3%, care reflectă trendul inflaţionist din ultimii doi ani. Creşterea internă reală (RIG) a fost de -2,4%, în urma unei baze ridicate de comparaţie în ultimii 2 ani şi a acţiunilor de optimizare a portofoliului. Vânzările raportate în Zona Europa au crescut cu 2,0%, ajungând la 9,5 miliarde CHF.

Creşterea în Zona Europa a fost susţinută de pricing, dezvoltarea puternică a vânzărilor în e-commerce şi un impuls continuu în canalele out-of-home. Zona Europa a înregistrat creşteri ale cotei de piaţă pentru categoriile destinate hranei pentru animale de companie, dulciuri şi nutriţie pentru sugari.

Pe categorii de produse, principalul factor care a contribuit la creştere a fost Purina PetCare, datorită ofertelor unor mărci premium, precum Felix, Gourmet şi Purina ONE. Categoria de dulciuri a raportat o creştere ridicată de o singură cifră, condusă de KitKat şi produsele sezoniere.

Nestlé Professional a înregistrat o creştere de două cifre. Cafeaua a înregistrat o creştere medie de o singură cifră, cu o evoluţie deosebită pentru cafeaua solubilă Nescafé şi produsele Starbucks. Produsele destinate nutriţiei sugarilor au înregistrat o creştere ridicată de o singură cifră, bazată de un context favorabil pentru formulele premium pentru sugari, în special NAN. Produsele alimentare au înregistrat o creştere de o singură cifră, cu evoluţii îmbunătăţite ale vânzărilor pentru Maggi şi Thomy.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO