Nestlé România a avut o creştere organică de 19,2% în primul semestru, peste rezultatul din Europa, şi se îndreaptă spre al zecelea an consecutiv de creştere a businessului

Autor: Mădălina Dediu Panaete 27.07.2023

Nestlé România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de băuturi şi alimente de pe plan local, a avut o creştere organică de 19,2% în primul semestru, avans care a venit de la toate cele zece categorii de produse.

„Ne dorim să continuăm în acelaşi ritm, atât în dezvoltarea afacerii cât şi pe plan social, pentru a ne bucura împreună de al zecelea an consecutiv de creştere”, a declarat Silvia Sticlea, country manager Nestlé România, companie cu o cifră de afaceri de 1,22 mld. lei în 2022.

La nivel de grup, Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume, a raportat că vânzările totale au crescut cu 1,6%, ajungând la 46,3 miliarde franci elveţieni(CHF) adică circa 48 miliarde de euro la schimbul actual (faţă de 45,6 miliarde CHF în primele 6 luni din 2022) după un impact negativ al schimbului valutar (cu 6,7%) şi al achiziţiilor nete (cu 0,4%). Creşterea organică a atins 8,7%, cu pricing de 9,5% şi creştere internă reală (RIG) de - 0,8%. Creşterea a fost generalizată pentru toate zonele geografice şi toate categoriile. Pentru anul 2023 se preconizează o creştere organică a vânzărilor la un interval cuprins între 7% şi 8%.

„Ne-am urmărit priorităţile strategice în mod disciplinat şi cu mare atenţie, într-un mediu de consum care evoluează rapid. Pe baza performanţei bune din prima jumătate a anului, ne îmbunătăţim perspectivele de creştere organică a vânzărilor pentru 2023. Consumul la domiciliu s-a normalizat în perioada post-COVID, eliminându-se un obstacol în dezvoltarea unora dintre categoriile noastre. Canalele out-of-home continuă să crească”, a declarat Mark Schneider, CEO Nestlé, care adaugă că pentru restul anului, reprezentanţii grupului sunt încrezători că vor oferi o combinaţie de volum şi portofoliu care să continue trendul pozitiv, o îmbunătăţire a marjei brute şi o creştere semnificativă a investiţiilor de marketing.

„În combinaţie cu gestionarea şi optimizarea continuă a portofoliului, precum şi implementarea continuă a iniţiativelor noastre de sustenabilitate, suntem bine poziţionaţi pentru a creşte şi a genera valoare pentru părţile interesate".

În zona Europa, Nestlé a înregistrat o creşterea organică de 8,9%, cu pricing de 11,3%, care reflectă trendul inflaţionist din ultimii doi ani. Creşterea internă reală (RIG) a fost de -2,4%, în urma unei baze ridicate de comparaţie în ultimii 2 ani şi a acţiunilor de optimizare a portofoliului. Vânzările raportate în Zona Europa au crescut cu 2,0%, ajungând la 9,5 miliarde CHF.

Creşterea în Zona Europa a fost susţinută de pricing, dezvoltarea puternică a vânzărilor în e-commerce şi un impuls continuu în canalele out-of-home. Zona Europa a înregistrat creşteri ale cotei de piaţă pentru categoriile destinate hranei pentru animale de companie, dulciuri şi nutriţie pentru sugari.

Pe categorii de produse, principalul factor care a contribuit la creştere a fost Purina PetCare, datorită ofertelor unor mărci premium, precum Felix, Gourmet şi Purina ONE. Categoria de dulciuri a raportat o creştere ridicată de o singură cifră, condusă de KitKat şi produsele sezoniere.

Nestlé Professional a înregistrat o creştere de două cifre. Cafeaua a înregistrat o creştere medie de o singură cifră, cu o evoluţie deosebită pentru cafeaua solubilă Nescafé şi produsele Starbucks. Produsele destinate nutriţiei sugarilor au înregistrat o creştere ridicată de o singură cifră, bazată de un context favorabil pentru formulele premium pentru sugari, în special NAN. Produsele alimentare au înregistrat o creştere de o singură cifră, cu evoluţii îmbunătăţite ale vânzărilor pentru Maggi şi Thomy.