Retail&Agrobusiness

INTERVIU. Cristian Turculeţ, director regional Starbucks România şi Bulgaria: Pandemia ne-a determinat pe toţi să fim flexibili şi să schimbăm planurile. Noi avem trei zone-cheie de dezvoltare pentru viitor

Starbucks este liderul pieţei de cafenele din România cu afaceri de aproape 140 milioane de lei în 2019, plus 13%.

Cristian Turculeţ, director regional Starbucks România şi Bulgaria: În 2019 am deschis opt cafenele noi în oraşe unde nu eram prezenţi, precum Suceava, şi ne-am consolidat prezenţa în oraşele mari din România - Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi. Anul l-am încheiat cu două deschideri importante în Bucureşti - Gara de Nord şi Mega Mall, având astfel câte o cafenea Starbucks în fiecare mall din Capitală. Chiar dacă în termeni de cantitate în 2020 nu am egalat acest an, cu siguranţă ne vom continua extinderea.

Starbucks este liderul pieţei de cafenele din România cu afaceri de aproape 140 milioane de lei în 2019, plus 13%. Cristian Turculeţ, director regional Starbucks România şi Bulgaria: În 2019 am deschis opt cafenele noi în oraşe unde nu eram prezenţi, precum Suceava, şi ne-am consolidat prezenţa în oraşele mari din România - Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi. Anul l-am încheiat cu două deschideri importante în Bucureşti - Gara de Nord şi Mega Mall, având astfel câte o cafenea Starbucks în fiecare mall din Capitală. Chiar dacă în termeni de cantitate în 2020 nu am egalat acest an, cu siguranţă ne vom continua extinderea.

Autor: Cristina Roşca

21.10.2020, 15:00 722

♦ Starbucks este liderul pieţei de cafenele din România cu afaceri de aproape 140 mil. lei în 2019, plus 13% ♦ Reţeaua numără 55 de unităţi deschise în marile oraşe ale ţării ♦ Din total, două cafenele au fost inaugurate în 2020, în plină pandemie ♦ Spre comparaţie, în 2019 au fost de patru ori mai multe deschideri, acesta fiind ritmul pe care reţeaua şi-l propusese în România.

„Din 2015, când AmRest a achiziţionat cafenelele Starbucks de pe pieţele din România şi Bulgaria, ne-am dezvoltat, conso­lidat şi adaptat la diferitele scenarii cu care ne-am confruntat în aceşti cinci ani. Drept urmare, în prezent avem 55 de cafenele în România şi 14 în Bul­garia şi continuăm să căutăm spaţii adec­vate pentru expansiune“, spune Cristian Turculeţ, director regional Starbucks România şi Bulgaria.

Starbucks este prezent pe piaţa din România de circa 15 ani, încă de la început brandul fiind adus în sistem de franciză. Acum cinci ani franciza a fost preluată de grupul polonez Amrest, un gigant care are mai multe branduri şi francize în portofoliu şi operaţiuni pe mai multe pieţe. În România, pe lângă Starbucks, ei au adus şi franciza Burger King.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO