♦ Starbucks este liderul pieţei de cafenele din România cu afaceri de aproape 140 mil. lei în 2019, plus 13% ♦ Reţeaua numără 55 de unităţi deschise în marile oraşe ale ţării ♦ Din total, două cafenele au fost inaugurate în 2020, în plină pandemie ♦ Spre comparaţie, în 2019 au fost de patru ori mai multe deschideri, acesta fiind ritmul pe care reţeaua şi-l propusese în România.
„Din 2015, când AmRest a achiziţionat cafenelele Starbucks de pe pieţele din România şi Bulgaria, ne-am dezvoltat, consolidat şi adaptat la diferitele scenarii cu care ne-am confruntat în aceşti cinci ani. Drept urmare, în prezent avem 55 de cafenele în România şi 14 în Bulgaria şi continuăm să căutăm spaţii adecvate pentru expansiune“, spune Cristian Turculeţ, director regional Starbucks România şi Bulgaria.
Starbucks este prezent pe piaţa din România de circa 15 ani, încă de la început brandul fiind adus în sistem de franciză. Acum cinci ani franciza a fost preluată de grupul polonez Amrest, un gigant care are mai multe branduri şi francize în portofoliu şi operaţiuni pe mai multe pieţe. În România, pe lângă Starbucks, ei au adus şi franciza Burger King.