Retail&Agrobusiness

Gigantul elveţian Nestlé a ajuns la o cotă de 44% din piaţa locală a cerealelor pentru mic dejun

Gigantul elveţian Nestlé a ajuns la o cotă de 44% din...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

19.01.2018, 00:05 424
Gigantul elveţian Nestlé a ajuns la o cotă de 44% din piaţa locală a cerealelor pentru mic dejun
 
Creşterea salariilor şi pensiilor din ultimii doi ani a condus la majorarea consumului de cereale pentru micul dejun, dar şi la o majorare a cererii pentru produse mai scumpe precum cele fără gluten sau bogate în fibre, conform unui studiu al companiei de cercetare de piaţă Euro­monitor.
 
Cu toate acestea, cu un con­sum de mai puţin de un kilogram de cerereale pen­tru micul dejun per capita anual, România nu a ajuns nici măcar la jumă­tatea nivelului înre­gis­trat în medie în vestul Uniunii Eu­ropene.
 
„Se aşteaptă ca în România vânzările de cereale pentru micul dejun să crească atât în volum, cât şi în valoare în retail în următorii ani, având în vedere extinderea comerţului modern, dar şi faptul că în România consumul per capita de cereale pentru micul dejun este la 40% din media din ţările vest-europene“, spun analiştii de la Euromonitor.
 
Analiza companiei de cercetare scoate în evidenţă faptul că Nestlé România, unul dintre cei mai mari jucători din acest sector, avea anul trecut o cotă de piaţă de 44% în retail în valoare, rezultat susţinut de campanii de marketing, de un grad mare de cunoaştere a brandurilor din portofoliul companiei de către consumatori, dar şi de o bună distribuţie. Nestlé are în portofoliu branduri precum Nesquick, Fitness sau Chocapic. 
 
Dacă un român consumă în medie mai puţin de un kilogram de cereale pentru micul dejun, un locuitor din Polonia consumă 1,2 kilograme de cereale anual, în timp ce unul din Ungaria consumă aproape 800 de grame pe an în medie. Pe de altă parte în Marea Britanie consumul este de peste 8 kilograme, arată calculele ZF făcute pe baza unui studiu anterior realizat de Euromonitor.
 
În România, valoarea vânzărilor de cereale pentru micul dejun în retail (supermarketuri,  hiper­market­uri, chioş­curi etc.) este de aproximativ 80-90 milioane de euro, conform estimărilor ZF. Pe piaţă mai sunt prezente şi alte branduri de cereale pentru micul dejun, aşa cum este SanoVita, deţinut de firma românească cu acelaşi nume, Rommac (Rommac Trade), Musli Vitalos de la Dr.Oetker sau Viva, de la European Food - una dintre firmele controlate de fraţii Ioan şi Viorel Micula.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO