Retail&Agrobusiness

Cel mai dinamic segment din piaţa berii. În zece ani, microberăriile au pornit de la zero şi au ajuns la 59 de unităţi. “Nu există o concurenţă reală cu marii producători, facem beri diferite. Este loc pentru toată lumea.“

ANALIZĂ ZF

Cel mai dinamic segment din piaţa berii. În zece ani,...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

31.08.2020, 19:50 661

♦ Oriel Beer, Bereta, Capra Noastră, Bere Griviţa, Perfektum, Bere à la Cluj, Anagram sunt printre cele mai tinere branduri de bere artizanală din România, un segment care a crescut de la zero la 59 de unităţi în perioada 2010-2019 ♦ „Din rândul berarilor actuali, cred că 70% suntem cei care am început să facem bere acasă şi dintr-o pasiune ne-am dus la nivelul următor. Nu există o concurenţă reală cu marii producători, facem beri diferite. Este loc pentru toată lumea“.

Micii antreprenori au schimbat imaginea pieţei locale a berii în ultimii zece ani şi au dus numărul de companii producătoare din industrie de la 13 în 2010 la 67 în 2019, arată datele Asociaţiei Berarii României.

În 2010, producţia locală de bere era acoperită de companiile mari multinaţionale – Ursus Breweries, Heineken Romania, Bergenbier, URBB (Tuborg), de pro­ducătorii cu capital românesc Romaqua şi European Drinks, dar şi de jucători de talie medie precum Bermas Suceava sau Martens Galaţi. România nu avea în 2010 nicio microberărie. Zece ani mai târziu, la final de 2019 pe piaţa locală erau 59 de microberării, un segment care a adus mult dinamism pentru piaţă, deşi volumele pe care le generează micii producători sunt încă reduse.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO